Somody Imre: Sikeres, gazdag vagy mégis marad valami hiányérzet

2016.01.11. 16:10

Hermann_Iren

201601_cover.jpgA Forbes januári számában cégvezetők, menedzserek vallanak arról, hogyan néztek szembe magukkal és a problémáikkal. Részletek a cikkekből.

Balogh Péter, NNG-alapító, most üzleti angyal

„A vezetők általában nem beszélnek, nem is beszélhetnek a nehézségekről, ezért sokáig csak magamban őrlődtem. Minden szempontból be voltam ragadva. Előtte sohasem beszéltem az érzelmeimről, és amióta felnőttem, nem sírtam soha. Újra ki kellett próbálni.”

Bíró Roland, az Árukereső.hu társalapítója, a MiniCRM értékesítési vezetője

Bíró Roland emocionális típus. Az érzésein keresztül fogadja be az információkat, az érzései alapján hoz döntéseket, és ha nincs rendben a magánélete, az üzleti életben sem hozza az eredményeket. Ezt ma már meg tudja magáról fogalmazni, el is fogadja, de sokáig gyengeségnek élte meg. „Hogy lehet, hogy férfi létemre, üzletember létemre így működök? Ez női dolog a sztereotípiák szerint.”

Bóta Katalin, a Deutsche Bank AG magyarországi fióktelepe vezetőhelyettese

Mentőöv volt számára az executive coach képzés. „Mintha infúzióval öntötték volna belém és én magamba a megoldásokat. Kiderült, hogy nem kell belehalnom abba, hogy anya és dolgozó nő vagyok, vezetek sok országot, és a helyi szervezetben is vezető vagyok. Megoldásokat, önbizalmat, asszertivitást fecskendeztek belém, és egyre több mindent láttam másként, sokkal pozitívabban. Megtanultam sokkal jobban delegálni, felszabadultak a hétvégéim, és a kérdezéstechnikám olyan sokat fejlődött, hogy a nehéz, konfliktusos helyzetek egyszerűvé váltak. A belső változás hihetetlen volt. Megtanultam aktívan másokra figyelni, azt is észrevenni, amit más nem, és rájöttem, azt kell meghallanom, amit a másik mondani szeretne, és nem azt, amit én hallani akarok.”

Fekete Erika, a Citibank volt HR-vezetője, ma coach, tréner, terapeuta

„Amikor végül elszántam magam a kiugrásra, a célom az volt, hogy időmet és energiámat arra fordítsam, amit igazán szeretek” – mondja. Környezetének persze megvolt a véleménye arról, hogy otthagyja a bankvezetői fizetését, de ez akkor már nem volt első számú szempont.

Halácsy Péter, a Prezi alapítója és felesége, Roszik Linda

„Amikor megismertem Pétert, ő is, és én is terápiára jártunk. Ez nekem megnyugtató volt. Tudtam, nyitva vannak nála bizonyos ajtók” – mondja Linda. Négy éve éltek együtt, amikor először párban mentek el pszichológushoz, épp a házasság közeledtével. „Péter ódzkodott a házasságtól, mert már volt egy válása, nekem viszont egyre fontosabb volt ez a megerősítés. Végül ki tudtuk mondani, melyikünk mit és miért akar, közösen döntöttünk a házasság mellett, nem kényszerből. A végén egy magunk által írt fogadalommal pecsételtük ezt meg” – mondja Linda.

„Én fiatalon is Thomas Gordont olvastam a programozási szakkönyvek mellett, nyilván ezen is lehetne mit analizálni” – nevet Péter, de viccet félretéve, sosem hajolt el, ha magába kellett néznie. Legutóbb az interjú előtt egy héttel, egy amerikai workshopon döbbent rá az ott lévőkkel együtt, hogy mindenkiben lakik egy Donald Trump, és ha mindenki meg tudná ölelgetni a benne élő Donald Trumpot, máris nem lenne annyi gond a világban.

12434175_1253844957965216_1850584069_n.jpg


Illés Györgyi, színésznő, beszédtanár

„Kellett valami, ami kiváltja a művészetet, a színpadi mozgást, és a tajcsiban ezek mellett a meditációra és a belső energiák mozgatására is rátaláltam. Ezek segítségével régóta berögzült negatív gondolatoknak tudom elejüket venni. A tajcsi azon az önismereti úton vezetett végig újra, mint a beszédtanulás, kívül-belül megváltoztatott. A tajcsi biztos mozgást, fejlődő izomzatot, erőt, bátorságot, célzott figyelmet adott, a vele párhuzamosan végzett rendszeres meditáció csendet, a jelenlét boldogságát, amiből másoknak is adhatok.”

Kapronczay Stefánia, a TASZ ügyvezető igazgatója

„A coach abban segít, hogy a helyére kerüljenek a dolgok. Berakj mindent a megfelelő dobozba, továbblépj, amin tovább kell. Segít értelmezni. Ilyenkor mindig elenged az állkapcsom, kisimulnak a homlokráncaim.”

Karafiáth Balázs, üzletember, coach, hipnoterapeuta

„Rengeteg embertől bocsánatot kértem, akikről azt sem tudtam akkoriban, hogy megbántottam őket, hiszen mivel a szeretet koncepciója ismeretlen volt előttem, korábban teljesen más tényezőkre építettem a kapcsolataimat, és éltem az életem.”

Somody Imre, a Centrál Kávéház tulajdonosa

„Amikor minden okod megvan a boldogságra, sikeres vagy, gazdag vagy, kis túlzással bármit megcsinálhatsz, és mégis marad valami hiányérzet, akkor elkezded keresni az okát. A sikerek idején is azon gondolkodtam, mi végett vagyunk itt, hol az ember felelőssége, indíttatása?”

Előfizetnél? Ez egy jó ötlet! Kattints ide: http://forbes.hu/kattints

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr868249796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása