Minden mozog a médiapiacon, fogják a széküket a vezérigazgatók

2013.10.17. 00:10

Galambos_Márton

Aki fél éve még biztosnak hitte a helyét a magyar médiapiacon, ma már azon aggódik, hogy ki lesz az új tulaj. Egy év múlva gyökeresen más háttere lesz a hazai médiacégeknek. 

A médiavilág döntéshozói és dörgölőzői évente kétszer összegyűlnek Siófokon, hogy kibeszéljék egymást és meghallgassák a konkurencia előadásait. Tavasszal van a Media Hungary, ősszel az Internet Hungary. A szerdán zárult Internet Hungary konferencia egyik legérdekesebb pódiumbeszélgetése, és az azt megelőző gyors, konferenciás körkérdések/susmorgások alapján összeszedtem kb. mi történik most.

A pódiumon öt zakós, öltönyös menedzser – vevők, eladók és kibicek beszélgettek. Moderálni engem kértek fel, így a hatodik, álldogáló zakós én voltam. Akikkel beszélgettem: Mihók Attila (Ringier, vezérigazgató), Dunai András (Sanoma, digitálisüzletág-igazgató), Györke Zoltán (Lapcom, vezérigazgató-helyettes), Somlói Zsolt (Mindshare, ügyvezető igazgató), Várdy Zoltán (volt Tv2-vezér, médiapiaci tanácsadó, befektető).

- A Sanoma eladó (bár az erre vonatkozó kérdésemre Dunai András hallgatásba burkolózott, de ezt már meg is írták, és a folyosón is mindenki ezt mondta).

- A Ringier és az Axel Springer össze fog olvadni, és lesznek lapok, amelyeket egy bécsi, állítólagos pénzügyi befektető, a Vienna Capital Partners vesz át. Hogy mely lapok lesznek, azt hivatalosan még senki nem mondja, de a pletykák szerint valóban köztük lesznek az Axel vidéki napilapjai, a Népszabadság és a Nemzeti Sport is. A Vienna állítólag nem képvisel senkit, egyszerűen pénzt akar keresni, de ezt a jelenlegi körülmények között nehezebb elhinni, mint sem. Mindenesetre mind az új, bécsi hátterű cég, mind a Springier készül rá, hogy új dolgokat vásároljon - mondta Mihók Attila.

- A Tv2 eladása továbbra is napirenden van (a tőzsdei tranzakció ellenére), és van olyan médiapiaci veterán, aki úgy spekulált: ez lesz a startlövés, sokan kivárnak, és ha eldől ők is lépni fognak. Például azért, mert maguk is sorban állnak vevőnek, és ha nem itt, máshol használják fel a pénzüket. Függhet például ettől az ügylettől a Viasat sorsa, mert a tulajdonos szeretné megvenni a Tv2-t - mondták többen is magabiztosan a folyóson. 

- Az egész adok-veszek hangulatot átszövi, hogy mindenki találgatja (vagy, aki tudja nem mondja), hogy Nyerges Zsolt (és Simicska Lajos) mit szeretne/fog megvenni, illetve kinek a háta mögött van már most is ott. Ez (meg a reklámadó éppen elmúló ötlete) a nemzetközi befektetők egy részét elrettenti, és csak a kalandvágyóbbak maradnak.

- A gazdasági racionalitás az volna, hogy többen (Dunai András, Mihók Attila) állították: bizonyos üzemméret alatt nem marad elég pénz fejlesztésre, és még kicsit sem lehet felvenni a versenyt a Google-el és a Facebookkal, akik tényleg talicskával viszik ki a pénzt Írországba, hogy aztán ott se adózzanak utána. Az összegekben megoszlottak az álláspontok, de Mihók Attila szerint például a legjobb egy 30 milliárd forintos árbevétel lenne. Ma csak az RTL Klubnak van ekkora, ők köszönik szépen, jól is vannak. (Update: A Kreatívosok szóltak, hogy az RTL Klub sem érzi magát annyira jól. "Az RTL Klub tavalyi üzemi eredménye negatív volt, az értékesítésből adódó nyereség abból adódott, hogy a Coolt meg a többit eladták a külföldi tulajnak, és ez nyilván megjelent a mérlegben" - írta Bátorfy Attila, plusz egy linket is küldött hozzá. És van nekik is egy Internet Hungary-s cikkük.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr175579132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.