A tahóság bukása

2013.11.05. 09:35

Ács Gábor

Több mint húsz évig arcoskodó, mindenkit melegebb éghajlatra elküldő, az utasokat szükséges rossznak tartó cégvezető volt, aztán az elmúlt hetekben szinte varázsütésre lett úriember Michael O'Leary. A Ryanair vezérigazgatója Európa legnagyobb és még mindig legnyereségesebb diszkont légitársaságát építette fel, de soha nem csinált titkot abból, hogy magasról tesz mindenkire, aki kritizálni meri - szó szerint azt vallotta: pont leszarja, hogy mindenki utálja.

Ryanair_Wizz.jpg

A kritikán aluli szolgáltatások miatt reklamáló utasoknak általában azt üzente, örüljenek, hogy olcsón utazhatnak, a szájukat pedig jobb ha befogják. A konkurensek gyalázása is a napi rutin része volt a Ryanairnél azóta, hogy a kilencvenes évek elején O'Leary a csőd széléről hozta vissza a kis ír céget és a fapados modellre átállítva az egyik legsikeresebb európai légitársaságot varázsolta belőle.


Az elmúlt két hónapban azonban drámai változás állt be a Ryanair háza táján. Korábban az volt jellemző, hogy az iparági válságokból mindig jól jön ki a cég, az alacsony árak utast hoznak át a drágább konkurensektől. Idén azonban egyedül a Ryanair panaszkodik az európai válságra, csökkenő utazási kedvre. Egyre egyértelműbb, hogy az "utasnak kuss a neve" elvre épülő Ryanair-modell kifulladt, már nem elég olcsónak lenni, s az alacsony jegyár zászlóra tűzésével sem lehet bármit lenyomni az utasok torkán.

Szeptemberben tett közzé először profitfigyelmeztetést a Ryanair, akkor 12 százalékot zuhant a részvény árfolyama, amikor azt közölték: az éves profit a korábban kommunikált 570-600 millió eurós sáv alján lesz, de lehet, hogy alatta. Nagy meglepetésre azt is bejelentették, hogy az utasokat leginkább irritáló szabályokon végre változtatnak és a foglalást is könnyebbé teszik. Kis túlzással megállapítható: két hónap alatt többet fejlődött a szolgáltatási színvonal a Ryanairnél, mint a megelőző 20 évben.

Csak néhány példa. Már nem kell percenként irritáló kódsort bepötyögni, hogy egyáltalán meglássuk, milyen áron lehet foglalni. Már nem büntetik meg durván azokat, akik nem férnek bele egyetlen kézicsomagba, fel lehet vinni a gépre egy második kis táskát is. Nem kell egy kisebb vagyont kifizetni, ha valaki elveszíti a kinyomtatott beszállókártyáját, a reggeli és esti gépeken pedig leállítják a folyamatosan dübörgő reklámáradatot, akár még pihenni is lehet a változatlanul rendkívül kényelmetlen ülésekbe süppedve.

Lehetett néhány izgalmas meeting a cégnél, mert a legfrissebb profitadatok mellé újabb intézkedéscsomagot mellékeltek. Tegnap újabb profitwarninggal rukkolt elő a Ryanair,már csak 500-520 milliós eredményt várnak a jelenlegi üzleti évre, a részvényár megint szakadt 12 százalékot. Elgurult tehát a fél évvel ezelőtti tervekhez képest közel 100 millió euró a profitból, de sorra jönnek a szolgáltatásfejlesztésekről szóló bejelentések.

Olyan fantasztikus újításokat is bevezetnek, melyeket mások évekkel ezelőtt megvalósítottak, például lehet az utasnak saját kis felülete, ahol a rendszer megjegyzi az adatait, nem kell minden foglalásnál mindent újra begépelnie és vissza is tudja keresni saját korábbi utazásait. Eddig 17 klikkeléssel lehetett végigszenvedni egy foglalást, decembertől elég lesz 5 is, jövőre végre kinyomtatás helyett le lehet tölteni a beszállókártyát okostelefonra is. A lényeg, hogy eddig szívatni akarták az utast, szükségtelen szolgáltatásokat is rásózni a foglalás során, most pedig könnyebbé akarják tenni a jegyvételt, kulturáltabbá az utazást. Ez mindenképp 180 fokos fordulat a cég hozzáállásában, s mivel a messze legnagyobb vállalatról van szó, bizonyára komoly változásokat okoz a fapados iparágban.

A Ryanair tehát meghajol a részvényesek és az utasok nyomása alatt, vége a lehúzás korszakának és az utas hülyének nézésének. A magyar utasok szemszögéből nézve persze az a legfontosabb kérdés, hogy mit reagál minderre a Budapesten abszolút piacvezető Wizz Air. A friss bejelentés szerint a Ryanair átáll az előzetes helyleosztásra is, vagyis nem kell a jó ülésekért megrohamozni a gépet. Az elmúlt években az ultra fapadosokat leszámítva minden diszkontcég visszaállt erre az alapszolgáltatásra, azzal pedig, hogy a Ryanair is beállt a sorba, a Wizz maradt az egyetlen cég, melynél aki kapja marja alapon kell elfoglalni az ülőhelyeket. Pár hete még a Ryanair vezére is azt mondta, hogy szó sem lehet helyleosztásról, mert lassítja a beszállítást, késéseket okoz, most mégis meglépték.

A magyar alapítású fapados azzal is kilóg a sorból, hogy csomagszabályát nem tette kedvezőbbé az utasok számára, hanem épp szigorította. Miközben a Ryanair már egy nagy és egy kicsi kézipoggyászt elvisz ingyen, a Wizznél csak egy kicsiért nem kell fizetni, már egy átlagos gurulós bőröndért is 10-20 eurót kell kicsengetni. Vajon hogy reagálnak az utasok erre? A Ryanair és a Wizz Air útvonalhálózata között tekintélyes átfedés van, Budapestről is 11 olyan útvonal van, melyeken direktben versenyeznek, vagy egymáshoz közeli reptereket szolgálnak ki.

A Wizz Air mindig büszke volt arra, hogy noha az ultra low cost modellt választotta, a Ryanairrel ellentétben odafigyel az utasokra, a megfelelő szolgáltatásokra, az utazási élmény nyújtására. Mellesleg a Wizz növekedése töretlen, a következő évekre is erről szólnak a tervek, miközben a Ryanairnél a következő két évre a flotta zsugorodásával számolnak, megszorítások vannak a cégnél. Innen nézve nem meglepő a Ryanair húzása, hogy hirtelen szintet ugrik szolgáltatásban és egyre több tekintetben ígér a Wizz fölé. Érdekes lesz látni, hogy az utasok reagálnak-e erre, lépéskényszerbe hozza-e az éppen tőzsdére készülő Wizzt a Ryanairnél bekövetkezett fordulat.

Váradi József Wizz Air-vezér portréja a Forbes Magyarország csütörtökön megjelenő első számában olvasható.

74 komment

Címkék: ryanair fapados wizz air

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr665614852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörös Rocktóber 2013.11.05. 18:23:06

Magyarországról, esetleg Lengyelországból konkorálás van, oké. De van arról kimutatás, hogy ezeken felül is kismillió úttal bíró Ryan még hány útvonalon versenyez a lilákkal? Én alig 5-10%-ra saccolok összesen.
Ezzel csak arra célzok, hogy biztosan ők-e azok, akiket a Ryan "meg akar verni".

Ács Gábor 2013.11.06. 07:45:21

A legtöbb útvonalon a Wizzel versenyez, Ryan oldalról nézve kevesebb mint 5 százalék az átfedés, Wizz oldalról viszont majdnem minden negyedik útvonal. Tehát a Ryanair nem kimondottan a Wizzre van ráállva, de a liláknak azért komoly fenyegetettség, nem véletleül keresnek olyan útvonalakat, ahol nem tud ott lenni a Ryanair, pl. keleti desztinációk.

Érdekes elemzés:

centreforaviation.com/analysis/wizz-air-why-europes-second-lowest-cost-producer-may-be-looking-for-fresh-capital-103429

Gombperec hídlakó 2013.11.06. 09:02:27

" Wizz Air mindig büszke volt arra, hogy [...] odafigyel az utasokra, a megfelelő szolgáltatásokra, az utazási élmény nyújtására."
Hahaha! Ez a nap vicce...

2013.11.06. 09:09:26

A Wizzair egy balkáni mentalitású rosszkedvű cég, a Ryanair pedig egy nyugati fapados.

jet set 2013.11.06. 09:10:57

A ryanair gépeken a székek semmivel sem kényelmetlenebbek, mint a wizz gépeken. Mit jelent, hogy a wizz odafigyel az utasra? Ez csak egy üres lózung.
A ryanair flotta zsugorodásáról hol hallottál? Mostanában rendeltek 175 új gépet, amivel 30%-kal nő a flottaméretük: www.bbc.co.uk/news/business-21845831

Ács Gábor 2013.11.06. 09:18:57

@jet set: nem hallottam, olvastam, ők maguk tervezik a csökkentést a következő évekre. éves jelentés, 18. oldal:

www.ryanair.com/doc/investor/present/quarter4_2013.pdf

2016-ra lesz annyi gépük, mint ma

jet set 2013.11.06. 09:49:09

@Ács Gábor: Ja, csak az utasszám mégis nő, szóval jól hangzik, hogy szarul megy a ryanairnek, csak épp nem egészen igaz. A kisebb profit még így is igencsak szép. A 2015-ös gépszám meg inkább közelebb áll a jelenlegihez, mint a 2016-os, de nem is ez a lényeg.

BizA-i-Rr 2013.11.06. 11:34:22

"A Wizz Air mindig büszke volt arra, hogy noha az ultra low cost modellt választotta, a Ryanairrel ellentétben odafigyel az utasokra, a megfelelő szolgáltatásokra, az utazási élmény nyújtására."

Jéééézusom :D Nem remegett meg a plafon, mikor ezt mondta, bocsánat, leírta a kiadott sajtóanyagba a wizzes PRos? :D :D :D

BizA-i-Rr 2013.11.06. 11:35:11

Különben akkor hála Istennek lett még egy sajtótermék e szerint aki indokolatlanul ekézi a Ryant és isteníti a Wizzt... Éljen...

Spindoc · www.spindoc.hu 2013.11.06. 12:11:06

Nagyon fontos cikk! A Ryanair arrogancia, mint céges kommunikációs forma korábban minket is megihletett:

spindoc.blog.hu/2012/11/29/ryanair_avagy_az_egetvero_arrogancia

Mindenesetre nem árt, ha színvonalban is elkezdenek versenyezni, nem csak árban.

Véleményszanyi 2013.11.06. 12:29:15

Pont most utaztam Ryanairel és Wizzel is. Az utóbbi nekem gyengébbnek tűnt: béna a foglalórendszer, alig találod meg hova kell klikkelni, amatőr érzés az egész. A Ryanair nekem nagyjából rendben van, profibb. A vacakolás a kézipoggyászokkal is béna a Wizznél. Szóval szerintem inkább nekik kéne egy reboot.

Gábor Lantos (törölt) 2013.11.06. 12:33:46

Gábor, egyik kutya, másik eb.
2 héten belül volt "szerencsém" mindkettőhöz és ráadásul ugyanoda, Londonba.
A Stansted repteret óllá varázsolta a sok ryanair utas. A földön fekszenek, ott zabálják a szendvicseket, a maradékot a szeméttel együtt otthagyják, mert arra nincs pénzük, hogy a Pret a Mangerbe beüljenek.
különös "pszichikai terrorról" írok nektek.
Az elkövető: az ír légitársaság. Az "elszenvedők": az utasok. Nem csak a magyarok.
Vannak a repülők, amelyek indulnak. És vannak az utasok, akik utaznak. És van egy gépkezelő egy számítógép előtt, aki kiírja a képernyőre, hogy melyik gép melyik kaputól indul.
A kapukat 40 perccel az indulás előtt nyitják, ekkor írják ki a bűvös számokat. Mivel van az úgy, hogy 10 perc alatt 4-5 gép is indul, az ezekkel utazók mind-mind a képernyő alatt tobzódnak és várják az információt. A kapuk a 40-59-es számúak, ebben az intervallumban bármelyik lehet.
A gépkezelő szeret játszani. Már 40 percen belül vagyunk, de semmi információ. És akkor kéjesen a gépe előtt nyomja a gombokat. Sorjázni kezdenek a számok. A budapesti gép 56. A vilniusi 48. A rigai 52. A stockholmi 55.
És ekkor a nép szaladni kezd. Mit szaladni, rohanni, vágtatni a kapukhoz. Az előbb még mozgásképtelennek látszó bácsika botjával vágja fejbe az előtte tolongót, a világ minden nyelvén repkednek a káromkodások. A cél a kapu. Illetve a kapu előtti sor. Annak is az eleje, vagy a közepe. A vége nem jó. Hogy miért? Az ólban a 49-56-os kapuk alul vannak egy teremben. A sor végeláthatatlan és akik nem érnek időben oda, azok az ajtón túl, a hosszú folyosón várakoznak. Ekkor jön néhány elsőbbségi beszállást választó utas, aki már nem tudja magát a gépekhez várakozó tömegen átnyomni. Anyázás felsőfokon.
Közben elöl kezdődik a "tedd be a csomagod a fémkeretbe" játék. Rossz kedvű, zsíros hajú, szakadt harisnyás kövér nő egrecíroztat mindenkit, akinek szemmel láthatóan nagyobb a bőröndje. Egy nő nyomákolja be a keretbe. Nem akar menni. Nyomják már ketten. Becsusszant. Megúszta a 60 GBP kifizetését. Az ám, de ki is kellene venni. Nem megy. Markos, izmos legény érkezik, majd ő kirántja. A nő hálás. Pár másodperc múlva nem az. A rántás olyan jól sikerült, hogy a táska fogója az izmos ember kezében maradt, ellenben az oldala felhasadt. A nő sír. Senkit sem érdekel. Szálljon be, mert indul a járat - mordulnak rá, miközben egy rózsaszín bugyi esik ki a földre.
A betonon újra megfogják a sort. Nem engedik a gépre szállni a tömeget. Valami még nincs készen. Majd igen. Rohanás kezdődik, a hátsó lépcső a cél. Akik eddig azt hitték, övék a világ, mert elsőbbségi beszállást vettek, most szomorúan kornyadoznak. Bent a gépben mindenki ablak mellé akar ülni. Heves vita kerekedik, egy fiatal nő és egy idős férfi között. Mindketten ugyanazt a helyet nézték ki maguknak. Pedig van még másik harminc szabadon.
Végre mindenki elhelyezkedett. Öveket becsatolni. A mesterségesen szűkre szabott helyeken sokan moccanni sem tudnak. A kemény műanyag ülések nem mozdíthatóak. A személyzet ordít a mikrofonba. Egy perc nyugalom sem akad. Élvezzék a repülést - mondják. Sokan ekkor már teljesen elcsigázottak. Néhányan az otthon kenegetett zsömléiket veszik elő, van aki fokhagymázik, kellemes illat terjeng a járaton. Amely végre elindul. Teljesen telt házzal. Sok száz emberrel, aki ebben a pillanatban fogadja meg, hogy ezekkel többet sohasem.

Luton és a WIZZ? Még rosszabb. A 17-es és 18-as kapu lent a légópincében. Egy kis lépcső vezet le. Persze, hogy ide teszik a katowicei meg a pesti gépet. A pestit előbb. A derék magyar elfoglalja az egész lépcsőt. A lengyelek nem férnek oda. A prioriti bordingosok még úgy sem. Megy az anyázás. Az elsőbbségi beszállók lökik le a lépcsőn állókat. Lent a kapunál egy kis terem. Ott áll a magyar. Sorban állni nem képes. Az angol nő belök mindenkit a terembe, ahol 4 szék van. Az emberek egymás hegyén hátán. A WIZZ késik, majd beszállás a szakadó esőben a szabad ég alatt. Anyázás felsőfokon.

Nem, nem megy ez nekünk. Mindkét gép fedélzetén egy pillanatnyi nyugalom sincs. Szervíz és fecsegő recsegő. Állandóan mondanak valamit. A magyar WIZZ-en először angolul. A magyar nyelv a magyar légitársaságon másodlagos.

Hát, ennyi. Olcsó húsnak híg a leve. És ez nem panaszáradat volt. Hiszen én is ezzel mentem.

Peetiboy 2013.11.06. 12:41:33

Hát a szabályzatukban bizony még mindig az szerepel, hogy egyetlen csomagot lehet fejenként a fedélzetre vinni:

www.ryanair.com/en/terms-and-conditions#article8-uncheckedbaggage

Sőt, a cikkben linkelt újítás lista sem tartalmazza, hogy ez a jövőben változna.

triumphator · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.11.06. 12:43:15

ez az igazi tömegközlekedés, nem a békáká! és még igény is van rá.

Véleményszanyi 2013.11.06. 12:43:33

Plusz az egyik beszállásnál volt egy komoly torlódás, amit az egyik fiatalabb ryanaires stewardess annyira profin kezelt, hogy nekem azóta ez az etalon. Kedvesen, higgadtan, határozottan.. kihozta a legtöbbet a helyzetből én már lezúztam volna valamelyik bunkó, értetlen utast, akinek nem volt igaza..:)).

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.06. 12:51:44

Ugyanolyan minden társaság ebben a kategóriában.

Nem Penny hajója 2013.11.06. 13:01:11

Vicces, hogy a Wizz-t mindenhol "magyar" légitársaságként aposztrofálják, miközben külföldi tulajdonú,a székhelye Svájcban van, ott adóznak és a Váradi is ott él.

Vakmacska 2013.11.06. 13:11:03

Mostanában többször utaztam Wizzel,a várnai kifejezetten élmény volt (kisgyerekekkel), de viszonylag simán utaztam kétszer Lutonba is, pontosak voltak, gördülékeny volt minden, udvarias csajok, nem tukmáltak. Ryanairt két hét múlva tesztelem, kicsit csak amiatt aggódom hogy a standsted-i repteret nem ismerem (Heathrow, Gatwick megvolt számos esetben). Szívni egyébként sok éve nem fapadossal, hanem az "úri" Air France-val sikerült - brüsszeli átszállással Budapestről Párizsba. Végtelen hosszú folyosók irreálisan rövid odaérési idővel (csak úgy érsz oda, ha cuccostul - ha van nálad - futsz még a mozgójárdán is a legnagyobb sebességeddel), szervezetlen tájékoztatás, béna helyre rakott béna kijelzők. Luton vagy épp Várna ehhez képest maga a paradicsom, a táskáknál meg nincs mese, ha betartod a szabályokat, gond sincs. Az övtáskáért (nekem nincs naaagy zsebem, nő vagyok) meg nem szólt senki, tényleg csak pénz, útlevél, hitelkártya volt mindig benne.

Éva Rendes 2013.11.06. 13:12:05

Mind xar, kérdés meddig és hányszor viseled el, hogy a pénzedért még szívassanak is...

v2peti 2013.11.06. 13:16:21

Több a szopás, mint a MÁV-nál és a BKV-nál, de árban abszolút versenyképes, mert 10-20 ezer forintért nem tudsz autóval elmenni Londonba, ráadásul akkor az út jóval tovább tartana.

Ács Gábor 2013.11.06. 13:18:24

@Nem Penny hajója: Szűk központ Svájcban, az osztályok nagy része a budapesti irodában, adó és járulékfizetés zöme Magyarországon, tulajdonosok között sok magyar, a finanszírozók értelemszerűen külföldiek, hol lett volna annyi pénz itthon az induláskor? Most akkor magyar, vagy nem?

@Peetiboy:
www.ryanair.com/en/news/ryanair-announces-customer-service-improvements-over-next-6-months

dec. 1-től él az a szabály

From 1 Dec, Ryanair will allow passengers to bring a 2nd small carry-on bag (small ladies handbag or small airport shopping bag) no bigger than 35 x 20 x 20 cms which will allow a bottle of wine or equivalent to be carried.

Éva Rendes 2013.11.06. 13:21:26

A w... is érdekes, pénteken kilépett v. a m-től és már hétfőn volt w.

Ács Gábor 2013.11.06. 13:24:30

@Gábor Lantos: na pont ezekből fog sok változni, erről szól a poszt. A Ryannél a helyleosztás miatt nem kell a jó helyek miatt sorba állni, meg rohanni, kérdés, a Wizz is meglépi-e ezt.

Stansteden szokásos mocsokság, hogy későn írják ki a kaput, van úgy, hogy indulás előtt 35 perccel, 30-on belül meg otthagyhatnak, miért nem érték oda időben. Ezért a futás. De ez főleg a reptér sara. Ott tulajváltás volt és jobb szolgáltatást ígérnek.

Lutonban szerencsére általában a közeli kapuktól, normális folyosóról indul a pesti gép.

Steppenwolf 2013.11.06. 13:29:05

@Nem Penny hajója: Te konkrétan tudod, ki(k) és milyen nemzetiségűek a Wizz tulajdonosa(i)?
Mielőtt válaszolnál, senki nem tudja, az viszont nyílt titok, hogy az alapítóknak, Váradiéknak is van tulajdonrésze a cégben.
A Wizz Air Hungary Magyarországon van bejelentve, itthon adózik, olyannyira, hogy tavaly az 50 legnagyobb magyar adófizető nagyvállalat között volt. Svájcban csak a nyereség utáni adót fizetik, ami az itthon befizetetthez képest, arányaiban elenyésző. Ferihegyen van a központjuk, itt képzik az összes sztyuvit, pilótát, legyen az magyar, lengyel, litván, román, ukrán, stb.

M. Péter 2013.11.06. 13:31:49

@Peetiboy: Sok reptéren ki van írva, hogy egy duty free szatyrot is fel lehet vinni.

"A Wizz Air mindig büszke volt arra, hogy .... odafigyel az utasokra, a megfelelő szolgáltatásokra, az utazási élmény nyújtására. "

Nekem az utazási élmény része a menetrend betartása. Egyszer utaztam Wizzairrel, oda is, vissza is kb. 4 órát késett. Akkor megfogadtam, hogy soha többet nem utazom Wizzairrel, még ha fizetnek is nekem. Ezzel szemben a Ryanair mindig pontos volt, legfeljebb néhány percet késett.

Shopping 2013.11.06. 13:39:32

Az alap:
Szarért ( 10,000Ft) szart kapsz ( Ryan, Wizz)

Miért a csodálkozás?

Te sem várod azt el egy Daewoo TICO-tól, amit egy Mercedestől.
Az egyik olcsó és vacak. A másik drága és jó.

Dr. Fotos 2013.11.06. 13:46:25

@Vakmacska: Ovtaska 2013-ban csak a prostiknal szokott lenni. :)))

Steppenwolf 2013.11.06. 13:49:15

@Shopping: Azért ez elég elnagyolt hasonlat, főleg annak tudatában, hogy Európa, valamint Közép- és Kelet-Európa legnagyobb légitársaságairól beszélünk, amelyek a kontinens legmodernebb és legfiatalabb flottáját repültetik, és amelyek sok más drága légitársasággal ellentétben biztos lábakon állnak és nyereségesek.

És szolgáltatásban közel sincs akkora különbség a hagyományosokhoz képest, mint árban. Ezért is töretlen a népszerűségük és folyamatosan bővülnek (bár utóbbi most inkább csak a Wizz-re igaz).

Véleményszanyi 2013.11.06. 14:04:01

Így van! Lényegében szenzációs, hogy ezekért a pénzekért lehet utazni.

dr Smittpálelnökúr 2013.11.06. 14:07:28

Én valamit nagyon-nagyon nem értek. Sokszor utazom, de nekem semmi bajom nincs ezekkel a társaságokkal.
Komolyan árulja már el valaki, hogy a "w egyszerűen szar" kijelentést mi a fene támasztja alá?
Mi az a szolgáltatás, ami miatt 5-10-szeres árat választ valaki?
Vagyis mi van a hagyományos légitársaságoknál, ami a fapadosnál nincs? Én semmi olyan különbséget nem vettem észre, ami indokolná a nagy árkülönbséget. És írjátok nyugodtan, hogy "ha mindent összeadsz, akkor még drágább egy fapados, mint egy normál légitársaság", ez konkrétan nem igaz.

esef 2013.11.06. 14:22:48

@Steppenwolf:
Wizz Air Hungary magyar. persze, a római pápa meg buddhista...

A cég központi ügyintézésének helye
50/2 CH 1216 Cointrin, route de l'Aéroport 10.
ez kurvára nem Mo-n van...

A társaság tagjainak adatai
1(09)/12 WIZZ Air Polska sp. z.o.o. PL 42625 Pyrzowice, Wolnosci ul 90.
1(09)/14 WIZZ Air Holdings Plc JE JE4 9WG Jersey Ogier House, The Esplanade St Helier.
mintha ezek sem magyarok lennének...

L.A. · http://fuggoagy.blog.hu 2013.11.06. 14:27:25

@dr Smittpálelnökúr: konkrétan a wizz otthagyott minket párizsban. nem is volt egyáltalán gép, csak egy nappal később. kommunikáció nulla. átbuszoztattak(!) 300 kilométerrel arrébb egy másik reptérre - gondolom hogy teljen az időnk - majd oda jött értünk egy gép. de közben eltelt egy egész nap. és nem tudták megmondani közben egyetlen egyszer sem, hogy mi történt, mi fog történni, mikor indulunk.

én is megfogadtam, hogy SOHA többé wizz.

ryanair pedig: odafelé semmi gond, visszafelé ugyanazzal a kézitáskával megbüntetnek 60 fontra. (nem engem, én erre eléggé vigyázok, de közeli ismerőst)

soha többé ryanair :)

Steppenwolf 2013.11.06. 14:37:10

@esef:

Akkor a római pápa buddhista. :)

"Wizz Air Hungary Kft.
BUD Nemzetközi Repülőtér 221. Épület
H-1185 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-09-964332
Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Adószám: 13122605-2-44
Felügyelet: Nemzeti Közlekedési Hatóság
Légügyi Hivatal www.nkh.gov.hu/repules
1675 Budapest, Pf.: 41."

A lengyelországi bázisa/fióktelepe nem lehet magyarországi címen. Mit nem értesz ezen?

esef 2013.11.06. 14:43:27

@Steppenwolf:
az itthon bejegyzett kft-nek a lengyel wizz és a jersey-szigeti (nem offshore, ugyan...) holding a tulajdonosai. a lengyel bázis mint fióktelep van bejegyezve. az általad írt székhelynek meg nem tudom mi köze van ahhoz, hogy két külföldi cég a tulajdonos.

nowy 2013.11.06. 14:46:26

" Miközben a Ryanair már egy nagy és egy kicsi kézipoggyászt elvisz ingyen" - mióta?

Véleményszanyi 2013.11.06. 14:46:33

@L.A.: Ez velünk a vérprofi amerikai légitársaságokkal is megtörtént. Sőt két napot vártunk new yorkban, katasztrófa volt (az ügyfél és a problémakezelés is). Nem wizz és ryanair specifikus dolgok ezek.

L.A. · http://fuggoagy.blog.hu 2013.11.06. 14:52:57

@Véleményszanyi: hát ja, nyilván máshol is van ilyen, de nekem máshol még nem volt iylen rossz tapasztalatom.

ja, dehogynem. a british airways Budapesten felejtette a feladott csomagot, majd visszafelé úton a kezembe nyomták a világ végén, az akkor már tök felesleges pakkot, ami miatt túlsúly keletkezett és egy rakás pénzbe került. (nagyjából ekkora bukta lett volna ott kidobni a kukába, végül hazahoztuk).

soha többé british airways :)))

Steppenwolf 2013.11.06. 15:00:40

@esef:

Na akkor még egyszer, hátha másodszorra sikerül értelmezni:

"Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
1055 Budapest, Kossuth tér 4.
Tárolt Cégkivonat

A Cg.01-09-964332 cégjegyzékszámú WIZZ Air Hungary Légiközlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság (1185 Budapest, BUD Nemzetközi Repülőtér (BUD International Airport) 221. ép.) cég 2012. január 25. napján hatályos adatai a következők:

I. Cégformától független adatok
1. Általános adatok

Cégjegyzékszám: 01-09-964332
Cégforma: Korlátolt felelősségű társaság
Bejegyezve: 2003/11/13
Megjegyzés: áttétel Főv. Cégb.

2. A cég elnevezése
2/1. WIZZ Air Hungary Légiközlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság
Hatályos: 2003/11/13 ...

3. A cég rövidített elnevezése
3/1. WIZZ Air Hungary Kft.
Hatályos: 2003/11/13 ...

4. A cég idegen nyelvű elnevezése(i), idegen nyelvű rövidített elnevezése(i)
4/1. WIZZ Air Hungary Airlines Limited Liability Company /WIZZ Air Hungary Ltd./
Hatályos: 2003/11/13 ...

5. A cég székhelye
5/7. 1185 Budapest, BUD Nemzetközi Repülőtér (BUD International Airport) 221. ép.
A változás időpontja: 2011/06/14
Bejegyzés kelte: 2011/06/27 Közzétéve: 2011/07/14
Hatályos: 2011/06/14 ...

7. A cég fióktelepe(i)
7/5. PL- 42-625 Pyrzowice, Ul Wolnosci 90.
Bejegyzés kelte: 2006/08/23 Közzétéve: 2006/09/28
Hatályos: 2006/06/10 ...

(...)"

A holdingcég valóban adózási szempontok miatt nem itthon van bejegyezve.
A lengyelországi Wizz-bázis is (ahogy az ukránt kivéve az összes többi is) a magyar leányvállalat alá tartozik, a gépek magyar lajstrommal repülnek a Wizz Air Hungary magyar, NKH által kiadott AOC-jével.

esef 2013.11.06. 15:01:49

@Steppenwolf:
még mindig kurvára elbeszélünk egymás mellett...

Wagem 2013.11.06. 15:04:20

@L.A.:
Ok.
De akkor mi?
Easy Jet?
Soha többé..!

Szevasztok 2013.11.06. 15:06:27

@L.A.: A csomagot nem a légitársaság kezeli, hanem a repülőtéri személyzet.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.06. 15:08:50

"de soha nem csinált titkot abból, hogy magasról tesz mindenkire, aki kritizálni meri - szó szerint azt vallotta: pont leszarja, hogy mindenki utálja."

Mi ezzel a probléma? Engem is sokan utálnak, és pontosan ugyanígy én is szarok rá.
Megjegyzem, ez a leszarom a másikat azért sokakra jellemző, csak ugyi a takonygerincű többség mézesmázos a másikkal, miközben a háta mögött pontosan ugyanígy viselkedik. Én meg ha kell szemtől szembe is tahó vagyok azzal, aki a viselkedésével kiérdemelte.

Steppenwolf 2013.11.06. 15:08:55

@esef: Sajnos tényleg tanácstalan vagyok, hogy mit nem lehet érteni azon, hogy az a cím, amit belinkeltél, az a cégnyilvántartás szerint sem a Wizz Air Hungary tulajdonosa, hanem épp ellenkezőleg, a Wizz Air Hungary alá tartozó egyik fióktelepe a sok közül. :)

Értő olvasás rulez.

Karcolt lendület 2013.11.06. 15:19:29

@dr Smittpálelnökúr:
Pont múlt héten nézegettem Londonból a Wizzair és a British Airways normál kézipoggyásszal és feladott csomaggal körülbelül pont ugyanannyiért hoz el. A módosíthatóság díja emlékeim szerint alacsonyabb volt a Wizznél.

A sírás-rívást én sem értem: ez az üzleti modell. Az alapár olcsó, az extrák pedig drágák. Igen, vannak szemétségeik, ezért oda kell figyelni és mondjuk nem az a kényeztető nyugalom ezekkel utazni. A Ryannél ki kell a beszállókártyát több példányba nyomtatni és nem elveszíteni (ez tényleg olyan kurva nagy nehézség?), a kézipoggyász méretére meg többször felhívják a figyelmet, mégis minden járaton vannak néhányan, akik szemmel láthatóan jóval nagyobb cuccal próbálnak felsettenkedni. Ha meg nem tartatnák be, az a többi utassal szemben inkorrekt: én is meg tudnék pakolni egy szép nagy bőröndöt kézipoggyászként, mégsem teszem.

cradbox 2013.11.06. 15:29:28

"És szolgáltatásban közel sincs akkora különbség a hagyományosokhoz képest, mint árban."

De az utazóközönségben annál nagyobb. Amikor utoljára utaztam velük a Gábor által leírtakon kívül (földön fetrengés, csirkésszendvics-evés, ordítozás) az volt nagyon furcsa, hogy a reggel 7-es járaton DURVA izzadstágszagú emberek foglaltak helyet. (Wizz, Eindhoven)

Basilisk Captain 2013.11.06. 15:33:37

@nowy:
Olvasni kéne...
December 1-től él majd a szabály.

nowy 2013.11.06. 16:18:11

@seraggi: neked meg érteni azt amit olvasol.
"két hónap alatt többet fejlődött a szolgáltatási színvonal a Ryanairnél, mint a megelőző 20 évben.
Csak néhány példa... Már nem büntetik meg durván azokat, akik nem férnek bele egyetlen kézicsomagba, fel lehet vinni a gépre egy második kis táskát is "

Messzi Vetek 2013.11.06. 16:22:51

@Gábor Lantos: én elég gyakran (havonta 1x biztos) utazom Beauvais reptérre (Párizs név alatt fut) Ryanair-rel, meg Brüsszelbe is 2-3 havonta; de én általában nem találkozom hagymázó utasokkal és _viszonylag_ kulturált a nép. vagy csak már nem tűnik fel?

az is igaz, hogy volt már szerencsém tufa utastárssal AF-en meg BA-n is; az nem légirtársaság függő.

reserva 2013.11.06. 16:48:49

@Gábor Lantos: Ez a reptér hülyesége, mert addig ott kell várakoznod, fogyasztani és vásárolni is ott lehet csak ugye, ami a reptérnek jó...

reserva 2013.11.06. 17:02:15

@Ács Gábor: most van 303 gépük. 2016 végére lesz 323. Valóban közte van egy kis csökkenés, de ezt írja év végi adat. Az úgy jön össze, hogy
2014 téli menetrend kezdetén (október-november) selejteznek 15 gépet. (Télre jellemzően kb. 20 gépet le is szoktak állítani, így ezek nem fognak hiányozni)
2015 nyári menetrend kezdetére (március-április) pedig jönnek az új gépek -11db-.

Tehát várhatóan 2015-ig a jelenlegi flotta nagyság fog rendelkezésre állni.

Hipok Rita 2013.11.06. 17:17:12

A Ryanair legalább pontosan jár, a Wizzair gyakran késik akár több órát is, és ráadásul tahó a személyzet.

fénycsepp 2013.11.06. 18:05:48

@Hipok Rita: mindenki tahó? persze...

szerintem nincsen olyan fene nagy különbség a fapadosok között. régebben mintha a Ryanair olcsóbb lett volna, de a december végi árak eléggé magasak (leglábbis tegnap azok voltak).

A. Dalton 2013.11.06. 18:08:26

Múltkor mentem Lufthansával és baltic air-rel is. Mégis ezek közül egyiknek sem volt semmivel kényelmesebb ülése, vagy nagyobb lábtere, mint a ryan-nek vagy wizz-nek! Ha meg sok a tukmálás akkor simán berakom a fülest és kurvára nem zavar, hogy mit adnak el. Múltkor már annyira jó voltam, hogy a földet érésre ébredtem csak fel :)

vajdasagi 2013.11.06. 18:14:08

@Nem Penny hajója: De a Wizz-nél százával dolgoznak a magyar alkalmazottak. Én rengeteget utazom, leginkább Lufthansával, és elismerem, hogy a Wizz ennél alacsonyabb kategória, de mivel sokkal olcsóbb is, én bizony a turstaútjaimra Wizzair-rel repülök, és leginkább egészen kulturált a dolog.

Tehát mivel nem az én adómból tartják életben, mint a Malévet, és viszont a honfitársaim dogoznak ott utaskisérőként meg egyéb szerepkörökben, akik után maradéktalanul befizeti a Wizz az adókat és járulékokat, én azt mondom: hajrá Wizz!

Nyilván nem olyan jó mint a Lufthansa, de egy világversenyben sajét versenyzőnk van. A Mol sem olyan jó, mint a British Petrol, én mégis a "miénknek" tartom. És büszke vagyok rá, ha sikereik vannak a nemzetközi fronton. És nem fikázom őket finomkodva.

A Wizzair egy egészen korrekt cég!

Baluci 2013.11.06. 19:27:50

1. én ugyan nem nyomorgok beszállásnál, megvárom a többi lúzer furakszik, aztán utolsónak besétálok. Ha sürgetnek, elküldöm őket a picsába!
2. legalább harmincszor repkedtem Európában ide-oda, de egyszer se kellett kézitáska... mi a nyálért nem lehet mindent a bőröndbe pakolni?... Minek a sok szir-szart még magunkkal cipelni?....
3. és tulajdonképpen elmehet a faszba, akinek nem mindegy hol ül másfél órán át!... aki az ilyen "elsőbségi beszállás"-féle baromságokért fizet az megérdemli!
Csókolom!

Don Quixote de la Ferko 2013.11.06. 20:30:32

@Baluci:

Korrekt.
Szállodában minimum egy órával nyitás után megyek vacsorázni, addig lezajlik az "éhezők viadala".

Don Quixote de la Ferko 2013.11.06. 20:33:14

@vajdasagi:

Rengeteg olyan viszonylat szűnt meg, ami nem kevés problémát okoz honfitársaidnak. De azért örülj, hogy a fideSS mértéktelen mohósága, és az ezzel fordítottan arányos hozzáértés tönkretette cirka 10-15000 ember megélhetését.
Alleluja, de jó.

Napkutya 2013.11.06. 20:41:17

Ne hülyüljünk már meg!

Ha csak turisták vagyunk ÉS egy-egy alkalomra, akkor MINDKETTŐT kerüljük, mint okos indián a himlős takarót!

HÁROM forintért elviszlek a Holdra!
Tényleg!

DE! Ha levegőt is akarsz venni, akkor az plusz ennyi! Ha ruha is van rajtad, -és van rajta kabátgomb, akkor az plusz annyi.

Nem akarsz két hétig gatyában és egy büdös pólóban járni? HOPPÁ! Hát, világnak csodájára, csomagod van TE rohadék!
No, az plusz még hatszor annyi!

Ja, hogy nászutasok vagytok, és szeretnétek egymás mellett ülni? No, nálunk az sem olyan egyszerű. DE pénzért megoldjuk!

CSAK normális légitársaság!

Ha diák vagy, akkor meg nézd meg a buszokat!
Az egyetemisták fele ezt csinálja, harminc kiló cuccal, utasbiztosítással, garanciákkal.

Még egyet sem felejtettek vizsga előtt fél nappal egy leputtyant brüsszeli, britt vagy Pozsony vagy Párizs melletti reptéren egy napra.

morbiczer 2013.11.06. 20:57:04

@Baluci: "2. legalább harmincszor repkedtem Európában ide-oda, de egyszer se kellett kézitáska... mi a nyálért nem lehet mindent a bőröndbe pakolni?... Minek a sok szir-szart még magunkkal cipelni?...."

Mert mondjuk fényképezőgépet, laptopot, tabletet és úgy általában egy hajszárítónál értékesebb műszaki cikket nem teszünk feladott bőröndbe. Például.

Vagy mert eleve nem akarsz 30 vagy akárhány euróért bőröndöt feladni.

Napkutya 2013.11.06. 21:02:41

Ó, és még valami!

Grammra kiszámoltad, mi kell neked egy hétre a jegesre fagyott Skót-felföldön, vagy Indiában a vigaszra váró, szegény leprások között.

DE! A bőröndöd NEM akkora, mint, amilyen keretet felszereltek kapunak!

AxBxC!

Ott, állsz, SEMMIT nem tudsz csinálni, ÉS közlik MENNYI a SARC!!!!!

vajdasagi 2013.11.06. 21:06:23

@Don Quixote de la Ferko: Nézd, a Malév életképtelen volt már legalább 20 éve. Szerintem az, hogy nincs már Malév, az éppen nem a mostani kormány bűne. Az elsősorban a Malév vezetők hibája volt. Éppen az lett volna a hiba, ho további milliárdokat öl bele az állam és meggátolja az összeomlását. Akkor a mi adónkból élt volna tovább a Malév egy lélegeztetőgépen. Nekem ez nem hiányzik egy csöppet sem. Inkább legyen Lufthansa meg Wizzair, mert azok nem igényelnek adóforintokat.

A mostani kormány persze nagyon bénán lépegetett a Malév összeomlás idejében, de hát valóban arrogánsak és nem hozzáértők - mit váhattunk el. Viszont a végeredmény így-is úgy-is ugyanaz kellett hogy legyen: ez, ami most van. Sajnálom persze a Malévben dolgozók sorsát, de hát menjenek el dolgozni pl. a Wizzairbe. Ja, hogy ott keményebben kell dolgozni, mert az egy kapitalist cég? Hát ez van...
Mások is elveszítik néha az állásukat. Ilyen a kapitalizmus.

Napkutya 2013.11.06. 21:08:36

@morbiczer: "Vagy mert eleve nem akarsz 30 vagy akárhány euróért bőröndöt feladni."

Nem. Én sem akarok.

Pláne, ha valaki úgy akar eladni nekem jegyet, hogy ÉN hatért megyek Balira!

No, ahhoz képest, TÉNYLEG sok.

Nomost, a légitársaság VALÓBAN azt gondolja, hogy én ANNYIRA hülye vagyok, hogy nem látom, -máson szedi meg magát???

vajdasagi 2013.11.06. 21:13:00

@Napkutya: Aki Balit meg hasonlókat emleket, az ne rinyáljon már párezer forint miatt. A Wizzair még a feladott poggyászod díjával együtt is olcsó. Csak sok magyar ember szeret rinyálni és szapolni a sajátot.

A Wizzairhez semmi közöm, csupán az utasuk vagyok gyakran. De a Wizzair a miénk és OLCSÓ és legyünk rá büszkék. Akinek ez nem tatszik az utazzon MÁV-val. No az tényleg fényévekkel rosszabb szolgáltatás mint a hasonló német. Az vonatjegy ára meg csillagászati lesz. Ehhez képesz is OLCSÓ a Wizzair.

Napkutya 2013.11.06. 21:25:04

@vajdasagi: Cimbora!

Írtam egy fals desztinációt, SENKI nem fog Balira repülni az általad emlegetett légi társasággal. Talán nem is tud, de ha van egy csöpp esze, talán meg sem próbálja.

Lássuk már jól!

Nem pár ezer forint miatt rinyál senki, hanem mert, azt ígérik, elvisznek a szomszéd városba, csak NE legyen nálad SEMMI, és oda ülsz, ahová MI mondjuk..

VAGY FIZESS!

Ja, és néha akkorra, amikor sikerül, és néha nem.

Ebben az esetben, HA szerencséd van, a csomagod is ott lesz de talán NEM.

Persze, csak akkor, ha fizettél érte!

mirigy187 2013.11.06. 21:39:35

Utaztam mindkettővel. Nekem soha nem volt velük bajom különben meg huszon egy-két ezerért svédországba elmenni azért megéri. Az ülőhelyek sem zavartak eddig, igaz utálok repülni ezért nem is alszom rajtuk :) A kézipoggyászba sem kötöttek bele soha de attól még nem vitatom, hogy mások ráfaragtak. Bár ott vannak a ketrecek a várókba amibe bele lehet biggyeszteni a kézipoggyászt meg a mérleg is ki van téve elkerülve a kényelmetlenséget. Én mindennek jó alaposan utána néztem és olvastam, hogy ne ott szívjam meg és nem is történt eddig semmi zűr.

mirigy187 2013.11.06. 21:42:34

És az ültetésnél is csak annyit mondtak mindkettő társaságnál, hogy az első öt sorba nem ülhetünk azon kívül oda ültem ahová akartam meg tudtam :) És késésekről sem tudok beszámolni sőt utolsó utamnál előbb is indult a repcsi visszafele. De attól még nem mondom, hogy mindig szerencsém lesz

2013.11.06. 22:09:16

EasyJet - először volt és utoljára!
A csomagért fizettem, a jobb helyért is. Olvasni nem lehetett, mert a lámpám az ülés felett nem világított. Szőke sztyuvi: "Nem vagyok szerelő!" Barna sztyuvi a kabátomra pakolta más táskáját, s megsértődött, amikor szóvá tettem, hogy ezt fordítva kellene. Mielőtt beszálltunk volna a gépbe, figyelmeztettek bennünket, hogy valakinek a táskája a géphez tolt lépcső mellett van, nézzük meg, nem a mienk-e, mert elveszett róla a név. Az én bőröndöm volt, amelyért fizettem. Nem azért repültem velük, mert olcsóbbak voltak, hanem mert a Luton közelebb volt ahhoz a helyhez ahova mentem, mint a Heathrow, s a BA nem repül a Lutonra.

Mirkobaba 2013.11.06. 22:44:48

ryanair ma 40 perces kesessel szallt fel Lutonbol most este. Ennyit a pontossagrol. Kb egy eve Bp-en 4orat vartam mire elindultunk.
A wizz sem jobb. Egyik 19, a masik egy hijan husz.
viszont: olcso.

oszinten szolva, nem tokmindegy hol ul az ember 2,5 oran at? Nem egy veszes idotartam. Fulest beteszi az ember es olvas, dolgozik, alszik. Es ha mondjuk 3 hetente repul akkor az ar elsodleges szempont es nem mindegy, hogy 35 font vagy 150font a repjegy.

Teszem hozza eddig a BA volt legrugalmasabb, pedig sok tarsasaggal repultem (Malevet is beleertve. Atyaeg, azok a TU-154-esek.. azokhoz kepest az airbus es B737-esek tiszta luxus gepek :)). Hetfo reggel 6.00kor Ferihegyen kellett jegyet vennem, h delre Londonba legyek (sajat hulyeseg, elneztem a napot es keddre vettem jegyet) es a BA pultnal kepesek voltak kompromisszumot kotni es a majd 300 fontos jegyarat az utolso pillanatban harmadolni. Meg igy is draga volt, de valamilyen szinten win-win szituacio alakult ki. Ezzel szemben a Ryanair amin bevallottan volt meg hely nem engedett fel, holott, leven volt masnapra jegyem, nekik nem kerult volna semmibe. Persze nem anyazom oket masszivan, mert vegulis en voltam a hulye, oke. De oszinten sozlva a jozan paraszti esz szintjen: miert fajt volna nekik ha rugalmasabbak?

Volanfan 2013.11.07. 14:28:03

Egykor én is a Hárfának dolgoztam, van egy kis betekintésem az elmúlt 7 évükbe...
1. Olcsó húsnak híg a leve: szent igaz! Azonban senki ne higgye, hogy Ryanair azért olyan olcsó, mert több, mint 300 géppel ki tudják gazdálkodni. Ez nem igaz. Az éves nyereségük körülbelül 17%-át termeli meg a cég saját maga, ebbe beleértendő a (korábbi) poggyász-pótdíj előbb 30, majd 50, majd 55 és búcsúzásomkor 60 fontos díjait is. Benne van a nagyon okos bankkártya-díj is, minden. Ez csak 17%-a a profitjuknak. Akkor honnan van a többi? Tessék egy kicsit gondolkozni!
lássuk csak: a kerozin nem ingyenes nekik sem, azt évekkel előre fix áron veszik meg a Shell/BP/stb. cégektől. Ezzel O'Leary hol 10 millió EUR-t veszít, hol nyer vele, attól függ, hol van az olaj árfolyama.
Landolási, felszállási díjak minimálisak, néhol összesen nem fizetnek 1 EUR-t utasonként. Van, ahol ingyen is van ez nekik és még bázist is tartanak fenn.
Tehát még mindig 17%-nál tartunk. Hát bizony ravasz módon itt jönnek képbe a háttéralkuk a különböző EU- és nem-EU-kormányokkal, ahonnan és ahová repülnek (és esetleg bázist is tartanak fenn). A FlyBalaton Airport Zrt.-vel konkrétan évi kb.150 millió forintnyi EUR-ban állapodtak meg, pedig oda csak hetente 3-szor jártak (kedd-csütörtök-szombat) Frankfurt-Hahn-ból és London-Stanstedről. És csak Márc. 31.-Okt.31. között! Ennyibe került egy kis reptérnek, hogy oda hordta a Ryanair az utasait. A reptré ilyenkor mit csinált? Lesarcolta a Balaton-régió önkormányzatait: Keszthelytől Siófokig mindenkit, hogy ha jönnek vendégek oda, akkor a Ryanairnek nekik is fizetniük kell. Az önkormányzatok meg a Magyar Turizmus Zrt.-t sarcolták meg, ahol már állami kezek és pénzek is vannak. Tulajdonképpen tehát a Ryanair két (2db) SZEZONÁLIS útvonala 150 millió magyar adófizetői forintba került, ami a Ryanair zsebébe vándorolt. Zseniális nem? Az EU tiltja a kormányoknak a közvetlen állami támogatást, a Ryanair mint egy fúria kel(t) ki minden nemzeti légitársaság ellen, mondván, hogy nem piacképesek. Hát így én is piacképes tudnék lenni, ha az állam 5-6 lépéssel később ugyan, de végső soron ugyanazt a pénzt becsúsztatná a zsebembe. És hány bázisa, hány desztinációja, hány útvonala és évi hány utasa is van a Ryanairnek? Emlékeztetőül: ők utasonként kb. 1 EUR-t fizetnek ki. A működési költségeket meg kifizettetik - kerülő úton - a helyi önkormányzatokkal, civil és nem civil turisztikai/reklámszervezetekkel, vagy éppen nemzeti kormányokkal. Hogy még egyszerűbben mondjam: létrehoztak egy magánvállalatot, ami a világon bármivel foglalkozhatna (esetünkben légitársaság), majd sikerül 300+ repülőt vásárolni nyomott listaáron megvetetni az Indigoval Írországban és tőlük lízingelni az ÖSSZESET. Papíron egy darab gép nincs a Ryanair tulajdonában. Magán tőkéből, munkahelyteremtési lózungokkal megjelenni egy-egy régió lepukkadt területén, közel (200 km-en belül) egy-egy nagyvároshoz, bagóért letolni a torkukon a jelenlétüket, kifizettetni az útvonalaik üzemeltetési költségeit, majd nagy garral alacsony árakat kínálni, ezáltal utast vonzani (ami majd munkahelyet teremt - és itt egy kör bezárul), és a végén bejelenteni, hogy az éves profitom - ami 36 másik ország állampolgárainak adópénzéből áll össze zömmel - kb. 500 M EUR.
Na, ezt jól kitalálta Michael!

Ehhez két dolgot tennék hozzá:
1. Voltam kiképzője a ryanaires utaskísérőknek, így állítom: ezek a zömmel kelet-európai, ill. spanyol, portugál és olasz emberek NEM tudnak angolul rendesen, nem tanulják meg a kiképzés 5 hete (de talán már kevesebb) alatt azt, hogy hogyan kell evakuálni, életet menteni. Mert nem tanítják meg nekik becsülettel. A többségének nincs diplomája, nem beszél nyelveket, a saját társadalmuk LEGALJAI és evolúciós zsákutcái.
Én FÉLEK a Ryanairrel utazni. Ha valami történne, a személyzet nem mentene meg SENKIT.

2. A pilóták a világon talán a legtapasztaltabbak. Évente olyan 600-800 órát repülnek. Nem egyszer az ő bravúrjuknak köszönhetem, hogy még élek és 2-3 esetben a katasztrófától mentették meg a járatot, amin szolgáltam. Fantasztikusak. Bennük bárki megbízhat. Nagy nyomás alatt dolgoznak, és nem a legjobban fizetettek az európai kollégái között, de minőségi emberek! A másik, hogy a flotta fiatal és a mérnökök a legtöbb helyen jól végzik a dolgukat. Ahol én emberi mulasztásból bekövetkező Ryanair-katasztrófát várok, az a spanyol, olasz és brit bázisokról érkező gépek. De mint mondtam, a pilóták kiváló emberek, a mérnökök nem mindig. Ennyit szerettem volna hozzátenni.
Bárki menjen és utazzon velük, mert tényleg olcsó és 90%-ban pontosak is, de gondolja végig mindenki, mennyit ér a nyugodt utazása, a megfelelően képzett személyzetnek köszönhetően akár az élete, stb. Ilyenkor rohadtul eltörpül a vitákban az, hogy 60 fontra sarcolnak valakit Stansteden, mert ott tudvalevő ráadásul, hogy MINDEN beszállókapunak KÖTELEZŐ penzuma van, ami kapunként 600 font/nap (egy ott dolgozó magyartól tudom)
Üdv és jó szeleket!

Tourist From An Other Space 2013.11.08. 13:44:39

Sokat repültem a ryan-nel, a wizz-zel és a megboldogult sky-kal, de tudod szívatást sosem tapasztaltam. Ha betartottad az adott társaság aktuális előírásait, akkor senki gond nem volt. Indultam többször Pozsonyból is és ott is minden simán ment.

BizA-i-Rr 2013.12.27. 19:44:00

@Volanfan: :D :D :D Az év írása... Valszeg azért nem kapsz pert a nyakadba ezért, mert annyi bődületes hülyeség van benne, hogy még perelni sem érdemes.

BizA-i-Rr 2013.12.27. 19:59:41

@Mirkobaba: BUDra nem jár Lutonból a Ryan.

boomy 2014.01.06. 20:25:25

nem utaztam (hal'Istennek) soha wiz-el,de itt elo barataim gyakran,az o elmondasaikbol es velemenyeikbol ugy ismerem a wiz-t,mint a legitarsasag ahol a 4-5 oras keses normalis.
Rengeteget utaztam es utazok a ryan-nel,nem szeretem oket,mert rendkivul kicsi a hely a labnak az ulesek kozott,kenyelmetlen,es eddig a reklamoktol halalosan idegesito is volt (ezt megoldottam konstans mp3 hallgatassal,de an bloc megis a legolcsobb,annak dacare,h en meg utaztam veluk,ird es mond £2-ert returban Pozsonyba,Belfastba,de jellemzoen messze olcsobban,mint pl. az esyjettel.Nekem Becs es Pozsony a kozeli repterek,de egyre inkabb vallalom a tobbletkoltseget es repulok British Airways-el,vagy Austriannal,esetleg meg az 1 stoppos Germanwings is szoba johet.A szinvonalak kozti kulonbseget valoban zongorazni lehet.
Ugy tunik,tudomasul kell vennunk,h az olcso jegyek kora vegleg lealdozoban van.4-5 eve meg £20-ot fizettem egy idoben foglalt London-Pozsony utra,(ja es ez hetvegen volt),ma ez legalabb £70-80.A ryan egyre gyengebb szinvonalu kabin szemelyzettel utazik,minden mas meg alapbol valtozatlan.
Meg annyit,h az elmult 7 evben egyszer utaztunk Pestre,minosithetetlen magyar szemelyzettel,egy kritikan aluli Ferihegyre.Nem kedvelem kulonosebben a szlovakokat,de amit a ryan ott a repter atepiteseben osszehozott,azt meglehet nezni.
Orulok,ha valoban valtoztatnak,csak az elonyukre fog valni.