Kisgyerekes anyukák álma vagy komoly piaci rés a szappankészítés? A Mannaszappan már félmilliárdos forgalomnál tart.
Most tényleg egyenként akarod? – kérdezte Varga Emil a feleségét, amikor eldöntötték, hogy túllépnek az otthoni használatra gyártáson és felfuttatják a házi készítésű szappanokat és egyéb kozmetikumokat készítő vállalkozásukat. A feleség megelégedett volna egy-egy lábosnyi főzettel, a férj viszont kipakolta a családi ház kamráját, és legyártottak 2 ezer szappant kezdőkészletnek. Ennek nyáron lesz négy éve. Ma akár egy nap eladnak ennyit, havonta pedig átlagosan 100 ezer darab terméket. Eddig minden évben duplázták az árbevételt, az idei cél: 1,2 milliárd forint.
Andrea a fia miatt kezdte kerülni a vegyszereket, s fogott bele otthon a szappankészítésbe. Miután pedig csoportos leépítés keretében elküldték a Malévtől, elszánta magát a bizniszre is, bár a férje sokáig úgy volt vele, csak „elfoglalja magát”. Kihasználták a vegyszermentes háztartás divatját, képesek voltak a gyors növekedésre, és majdnem mindent feltettek a marketingre. Ma percre pontosan be tudják lőni, egy-egy kampány után mennyi szappant adnak el. Közel 100 embert irányítanak, elindultak az osztrák és német piacon, Szerbiában pedig franchise partnerük van.
A Forbes legfrissebb számából kiderül, hogyan lehet pár év alatt félmilliárdos szappancéget építeni, elmélyülünk a natúrkozmetikumok piacában és a Mannaszappan versenytársait is megtaláltuk. Tudta, hogy 170 forintból már jó kis szappant lehet otthon főzni, míg a kézművesek ezerért adják?