Fellegi: A Malév elvesztése komoly kudarc

2014.06.05. 00:54

Galambos_Márton

2014_08_cover_0529_01.jpgFellegi Tamás interjút adott a Forbesnak. A lapban szó esik a kinti alapítványról, az amerikai zártkörű klubbokról és küldetéstudatról, illetve a magyar klientúraépítésről is. Itt egy kimaradt rész a Malévről, és az IMF-ről.

Sokat utazik. Nem hiányzik a Malév?

De hiányzik, igaz a tengerentúlra nem Malévvel utaznék, mert azok a járatok sajnos már korábban megszűntek.

A megszűnés előtt Demján Sándor cégével és egy kínai partnerrel közösen azon dolgoztak, hogy létrehozzanak egy utódszervezetet, ami gyorsan át tudta volna venni a Malév helyét. Akkoriban írtam erről egy cikket, és az derült ki, hogy Demjánék szerint önökön múlt, az ön csapata szerint Demjánékon. Mi történt?

Valóban, a három tárgyalófél között mindenféle üzleti természetű nézetkülönbség alakult ki. Problémás volt megértetni a kínaiakkal az uniós kötöttségeket. Isten ments, hogy erre hivatkozzam mint a tárgyalások kudarcát jelentő okra, de az európai válság mélypontja felé haladtunk, lefelé menő gazdasági helyzetben voltunk akkor, és ez sem segített. Azt sem tudtuk sajnos elérni, hogy az EU adjon még három hónap haladékot, annak ellenére, hogy a tiltott állami támogatások a Gyurcsány-kormány idején érkeztek a céghez, és esélyünk lett volna megegyezni egy európai szereplővel egy új Malévról. Persze az Unió egyszer már hosszabbított két hónapot, de szükségünk lett volna további háromra, hogy egy európai partnerrel lezárjuk a sokat ígérő tárgyalásokat.

 

Volt ennél nagyobb miniszteri kudarca?

Nem. Egy nemzeti intézmény elvesztése komoly kudarc. Ez a miniszteri felelősség része, bár az ezen dolgozó kollégáknak és nekem ez valójában nem személyes kudarcunk volt.

Az IMF-es tárgyalásokat, előkészítésüket röviden úgy lehet összefoglalni, hogy a kormány mondta, mondta, hogy lesz, aztán csak nem lett. Nem rontotta ez a munka az ön személyes hitelét?

Nem tapasztaltam így. Nem jártunk el csalárd módon, világosan megfogalmaztuk az érdekeinket és az álláspontunkat.

Az, hogy mi mennyire voltunk akkor világosak, az értelmezési keret kérdése?

Én olyan kritikával nem találkoztam, hogy mi ne lettünk volna világosak. Az már nagy szórást mutat, hogy tetszett-e másoknak, egyetértettek-e a mi véleményünkkel. Sose mondtuk, hogy bármi áron megegyezést szeretnénk.

fellegi.jpgFotó: Orbital Strangers

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr756280463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

program készítő 2014.06.05. 12:13:20

Miért nem lehet kimondani:Minden pénzt elveszünk az emberektől,kinek tartsunk fenn egy nemzeti légitársaságot ami veszteséges.Ez volt az első rezsicsökkentés-csökkentettük a hazánk felett átrepülő madarakat és az ezzel járó állami támogatást.Annyit még nem "spóroltunk" össze hogy létrehozzuk a másikat 2017-re tervezzük.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.05. 12:34:47

A Malév kudarc, az IMF szájtépés. Mi van a sikerekkel?

Alick 2014.06.05. 13:12:40

@program készítő: fapadosok konkurrenciája mellett, jórészt lizingelt gépekkel nehéz költséghatékonyan labdába rúgni a piacon...

gigabursch 2014.06.05. 13:41:05

Még meddig tart a MALÉV fedőnevű kifizető ügynökség feletti siralom-özön?

Unalmas.