Így vadásszák le a pedofílokat

2014.06.20. 23:44

Forbes

Cannes Lions beszámoló Jedlicska Mártontól (Kirowski Isobar, Creative Director) aki először képviselte Magyarországot a fesztivál zsűrijében.

 Mindanyian ismerjük a vörös szőnyeges fotókat és a rajtuk vonuló színészeket a Cannes-i film fesztiválon.

Na de van egy másik "Cannes". Egy olyan szakmának aminek még a filmeknél is nagyobb hatása van az életükre, ez a Cannes Lions – International Festival of Creativity.  Egy olyan fesztivál ami mint egy kommunikációs bábel tornya, összegyűjti a világ legjobb kreatív szakembereit. Nekik ez a fesztivál és verseny a legfontosabb esemény az évben.

Itt dől el, hogy ki volt a legokosabb legügyesebb, leginnovatívabb és talán ami mindegyiknél fontosabb, legkreatívabb. Amelyik cég képes itt nyerni annak komoly üzleti és reputációs előnye lesz a többiekkel szemben.

Mennyire nehéz nyerni? Több mint 37 ezer alkotás versenyez 17 kategóriában. Én az egyik ilyen kategóriának a zsűrijének vagyok a tagja.

Miért érdekes ez egyáltalán?  

A kommunikációs szakembereknek van meg az a képessége és eszközei, hogy megtudják változtatni az ember szokásait és olyan dolgokat tegyenek amit maguktól nem biztos, hogy tennének az emberek. És ezt a képességet nem csak mosópor eladásra lehet használni hanem ennél sokkal nemesebb célokra is. Erre szeretnék most néhány jó példát mutatni + pár tapasztalatot megosztani. Jelenleg nagyon rossz a megítélése a "reklámszakmának" amit most szeretnék árnyalni egy pár jó példával, amiket ugyanazok reklámügynökségen dolgozó kreatívok találtak ki mint a csúnya óriásplakátokat.

Itt van néhány kedvencem az ezévi nyertes munkák közül:

CNA – Speaking Exchange

Egy brazil ügynökség összehozta a Floridában unatkozó nyugdíjasokat a Brazíliában lévő szegény gyerekekkel, hogy nyelvet tanulhassanak.

 

Sweety –

Ez volt az egyik kedvencem. Ügynökségi kreatívok technológia és egy nagyon bátor ötlet  segítségével megtalálták a módját annak, hogy hogyan vadásszák le az interneten hemzsegő pedofilokat. Ijesztő az egész de nagyon kreatív.

 

Coca Cola – Happy ID

Ahelyett, hogy mosolygó embereket raktak volna egy óriásplakátra, egy perui ügynökség megtalálta a módját, hogyan adják át a Coca Cola jelenlegi márkaüzenetét – Happiness.

Ez nem mellesleg nálunk is nagyon jól jönne :)

 

 Versenyen kiívűl az előadások is nagyon fontosak, olyan nevek adnak elő kint Kanye West, Spike Jonez, Courtney Love, Sarah Jessica Parker, Ralph Fiennes csak, hogy néhány ismert nevet mondjak.

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr456389303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.