Egy startup halála - bennfentes részletek a Forbesban

2015.08.05. 13:59

Zsiborás Gergő

b1.jpgAz alapítók csak a Forbesnak mesélték el, milyen volt megélni, hogy ígéretesen induló startupjuk végül elvérzett. Több évnyi küzdelem, 150 ezer felhasználó, több mint 300 ezer dollár – a Brickflow megmutatja, mit visz haza a kudarcból.

Részlet a legfrissebb Forbes cikkéből: 

„A májusi board meetingen mondtuk meg, hogy a projekt csak vegetál. Rohadt szar volt erre felkészülni. Ez volt a legnehezebb pontja” – mondják a srácok, Langmár Péter, vagyis Peták, és Kökény Tamás, azaz Tojás. Egy irodában ülünk az Arany János utca mellett, ahova nemrég költöztek, a babzsákokat pedig pár napja hozták meg. A Brickflow alapítói nem sokat vártak az újabb cégükkel, de májusban, az említett utolsó board meetingen kértek még valamit a befektetőiktől: el akarják mondani a történetüket, hogy hol rontották el. És hogy miért? „Így hiteles az, hogy tanultunk belőle. Megmutatjuk, hogy mit viszünk haza ebből” – mondja Tojás.

A Brickflow a social media hullámot akarta meglovagolni egy történetmesélésre alkalmas eszközzel. „A közösségi médiában ott van a rengeteg tartalom, Youtube-videók, tweet-ek, fotók, ebből tudtál nálunk sztorit építeni” – meséli Peták. A csapat célja az volt, hogy olyan közösségi médiafelületet építsen, amire milliók kattannak rá. „A legjobb sztorik arról szólnak, hogy milliós felhasználó számot csinál a céged, és exitálsz belőle, de ez is a legnehezebb dió ebben az iparban” - magyarázzák. A közösségi média nagyon kockázatos piac, a termékek jellemzően későn kezdenek pénzt termelni, ha viszont bejön az üzlet, a nyereség hatalmas. Az út rögös, hiszen a milliós felhasználószámot elérni nem egyszerű, és fenntartani sem olcsó (már önmagában a szerverkapacitás elvisz rengeteg pénzt). Ahhoz, hogy egy ilyen vállalkozás sikeres legyen, türelmes befektetők kellenek, akik nem riadnak meg a nagy kockázatoktól és van iparági tapasztalatuk.  „Péter az egyik legszívósabb és leginkább módszeres vállalkozó, akit ismerek” – mondja Andrus Oks befektető, aki a Brickflow boardjában a tallini WiseGuys akcelerátort képviselte. „Meggyőzött minket a szenvedély, az alaposság, és a csapat képességei” – mondja Andrus, mi is ért nekik pontosan 20 ezer dollárt.

A teljes sztori a Forbes ma megjelenő legfrissebb számában olvasható. 

18 komment

Címkék: kudarc startup brickflow Forbes

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr507681438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.05. 17:10:54

Komolyan lehet ebből még milliókat kifacsarni, hogy rátelepszel már meglévő szolgáltatásokra? Ugyan teljesen startup-analfabéta vagyok, és ezért mindegy is, hogy mit gondolok, de az ilyenekben az ötletet és a hozzáadott értéket nem látom. Ha jól értem, ez a cucc azt csinálta, hogy összeszedett olyan, mások által generált tartalmakat, amiket az illető előtte is megosztott. Erre komolyan szüksége van ma bárkinek? Nem beszélve arról, hogy sok social app ezt alapból nyújta (insta, 500px, stb).

Én inkább azon csodálkozom, hogy egyáltalán volt valaki, aki minimális pénzt pumpált ebbe.

Ha jól látom, most átalakultak sima webdizájn céggé. Ez már létrehoz hozzáadott értéket, viszont ez a piac meg iszonyúan szaturált, új belépőként nem tudom, miben nyújtanak többet; mint a millió kis indiai, kínai, sőt magyar cégecske.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.08.05. 17:48:18

Lesz itt rívás amikor kipukkad a startup-lufi.

pcomment 2015.08.05. 18:39:15

@retrovírus: marketingesként őszintén tudom mondani, hogy igen, baromira jó lenne egy ilyen app... kár, hogy a brickflow így járt.

Robzon 2015.08.05. 19:05:57

@pcomment: keress arra, hogy Social Aggregator. Pl. Tintup.com

randomgenerator 2015.08.05. 23:06:29

Hát nemtom, vesszen a férgese, elég felesleges cuccnak tűnik.

HgGina 2015.08.06. 00:36:44

"...milliós felhasználó számot csinál a céged, és exitálsz belőle,..."

Imádom az ilyen nyilván szakzsargon, egyébként sületlen szövegeket.
A Welt 2000 meg a Synergon vezetői, tulajdonosai... na ők exitáltak a cégekből. Én inkább eladom a jól menő céget, mintsem exitáljak belőle.

Punxsutawney Mormota 2015.08.06. 07:21:21

@Tudományos libsizmus: Köszi az értékes hozzászólást, kisnyilas.

Kondom Keselyű 2015.08.06. 07:40:50

Ezek a Forbes magazin reklamok miert a tobbi blogbejegyzes mellett jelennek meg?
Nem lenne tisztessegesebb ezt is kirakni bannerkent,mint a tobbi reklamot ?

Tapmancs 2015.08.06. 08:27:15

@Kondom Keselyű: de, viszont akkor a kutya sem kattintana rá. Ezt csak ilyen olcsó trükkökkel lehet elérni...

♔batyu♔ 2015.08.06. 09:02:30

"„A legjobb sztorik arról szólnak, hogy milliós felhasználó számot csinál a céged, és exitálsz belőle"

Így lenne teljes ez a mondat:

A legjobb sztorik arról szólnak, hogy milliós felhasználó számot csinál a céged, eladod valami lúzernak és kilépsz belőle.

Továbbá exitálni a halálos betegek szoktak.

biododírium 2015.08.06. 10:41:15

Én sem értem ezeket a "startup-okat". 100ból 99nél értelmezhetetlen már maga az ötlet is és nulla dolgot tesznek hozzá egy már létező alapokon nyugvó felülethez/felületekhez egy külön felülettel.
Lényegében írnak egy "fícsőrt" vmihez és 2-4 ember ettől vár csodát. Néha bejön, de az nem az ő érdemük, hanem a hülye felhasználóké, akik rákattannak az egyébként totálisan kiváltható és vagy haszontalan (max blöffös) témára.

♔batyu♔ 2015.08.06. 11:00:36

@biododírium: Nyilván nem mindegyik lesz aranybánya, sőt a többség nem. Ezért is csinálnak belőle divatot, üzleti környezet, nyelvezet, menő jakók, médiában hurráoptimista cikkekben szenzációként, sőt közügyként való eladás, hogy valami hozzá nemértőnek el lehessen adni, aki rossz esetben az állam.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.08.06. 12:16:01

@♔batyu♔: Jogos. Lásd iwiw! Jó ötlet volt, béna kivitelezéssel, ügyetlen menedzseléssel. De legalább jó ötlet volt, jó időben és jól is 'exitáltak' belőle. :D

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2015.08.12. 21:08:03

"a babzsákokat pedig pár napja hozták meg" - muhaha, minden startup vállalkozó álomvilágban él. :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2015.09.01. 03:46:35

@♔batyu♔: Az, hogy a startupok nagy resze bedol, az nem ujdonsag, nem anomalia, hanem adottsag. Ez van, pontosan ezt jelenti az, hogy kockazatosak. 'Divatot' ket okbol csinalnak belole:
- mert a befektetoknek szuksege van jo befektetesi celpontokra (foleg kulfoldon, itthon azert most epp nincs tul sok toke)
- nagyon hasznos tanuloiskola fiataloknak az, hogy elkezdenek egy projektet, es eljutnak vele valameddig.

Az allammal kapcsolatban tevedsz, azt nagyon nem szereti ez a vallalkozoi reteg. Ahogy a Gazella programbol is latszik (arrol pont ma jelent itt meg egy cikk - ket ev kesessel irtak ala a szerzodest, amibol penzt latnak az alapok), az allam teljesen alkalmatlan arra, hogy barmilyen modon kozremukodjon ebben. Az ilyen teruleten probalkozo vallalkozok altalaban azt a tanacsot kapjak, hogy a palyazatokat is felejtsek el ugy, ahogy vannak. Es valojaban ez nagyon hasznos, mert kinevel egy olyan vallalkozoi (vagy legalabbis vallalkoi szemlelettel is rendelkezo) reteget, akik nem, hogy nem keresik, de kerulik az allamtol valo fuggest.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2015.09.01. 03:52:36

@biododírium: Ha bejon, mindegy, hogy miert jott be, es nincs olyan, hogy hulye a felhasznalo. Ha fizet a dologert, akkor az egy valid biznisz. (Persze ettol nem feltetlenul eloremutato tarsadalmilag es/vagy technologiailag.)

Ez a megjegyzesed kicsit arra emlekeztet, mint amikor lelkes (de ugyes :) ) amatorkent valami magyar bajnok csajokkal csocsoztunk, raadasul a gyengebb felallasunkban, es szenne vertuk oket. A kapus csaj azt magyarazta nekem, hogy azert lovom neki az 5. golt ugyanugy, mert o jol ved, de en rosszul lovok. Mert en dead man-t akarok loni (franc tudta, mi az) de azt egyenesen kell, es ha egyenesen lonem, akkor o kivedene, de en bena vagyok, es keresztbe lovom, ezert bemegy.

Szoval, ha eleg felhasznalo fizet valamiert, ami szerinted baromsag vagy csak egy feature, akkor az alapitok csinaltak egy jo termeket/ceget. Pont. Amugy remeknek tuno otletek is buknak el 99:1 aranyban, nem csak az ilyen uber+tinder for flower shopping jellegu otlettelen szarok.

Fekete Gyula 2015.09.18. 16:21:07

Nagy kérdés hogy Magyarországról angol nyelven a világpiacra tudsz e csinálni valamit. Egy létező rendszerre ráépülsz e valami praktikus szoftverrel stb. És főleg a tőkét meg tudod e szerezni rá úgy hogy marad még tulajdoni arányod az irányításhoz. Eladásra is hozhatsz létre céget de akkor egy szakmai nagy befektetőre kell előkészítened a cégedet 2 évvel az eladás előtt.