Így lesz tökös gyerek a magyar startupper New Yorkban

2015.12.01. 08:00

Zsiborás Gergő

224579.jpgKevin B. Small akkor kapta fel a fejét, amikor a New Yorkba érkező magyar startupper egyszer csak kissé ingerülten felhánytorgatta neki, hogy ennyi szervezés, utazás és telefon után egy keveset igazán figyelhetne a mondókájára. A kopasz, és igencsak szúrós tekintetű menedzser figyelni kezdett...

A MAGYAR SRÁCOK ÉS AZ AMERIKAI NAGYKUTYA 
A magyar alapítású Statzup egydolláros modellel törne be az amerikai fantasy sport piacra, miután itthon már bizonyított. A csapat befektetést kapott (600 ezer eurót a magyar Valor Capitaltól), és azonnal New Yorkba mentek, hogy egy sportmarketing guruval leszerződjenek. Már-már szemtelen módon környékezték meg Kevin Smallt, aki egy igazi nagymenő a szakmában, és főleg New Yorkban. A 1994-es, Amerikában nagy sikerrel megrendezett labdarúgó világbajnokság szponzori ügyeiért is ő felelt, reklámügynöksége, a Rain, ma olyan ügyfelekkel dolgozik, mint a Puma, a Sony, az Alibaba vagy a Facebook. A Forbes magyar kiadásának arról adott exkluzív interjút, hogy miért lehet érdekes egy ilyen reklámügynökségnek egy kis magyar startup.  

A teljes Statzup-sztori a novemberi lapban. A magyar cég a hazai labdarúgó szövetségnek fejlesztett játékot korábban, az új játékot már az amerikai piacra célozták, jelenleg több mint 600 ezer regisztrált játékosuk van. A TheFantasyFootball néven futó játékot a Rain szabta újra, hogy "amerikai" legyen. Varga Tamás és Simán Kristóf alapítók a Forbesnak árulták el először, a Rain csapatával összedolgozva megvan a játék új neve is: The Six (hogy miért ez, az a lapban közölt részletes cégsztoriból kiderül). 

A fantasy sport lényege, hogy a játékosok saját csapatot kreálhatnak adott sportág játékosaiból, az így összeállított keret pedig a játékosok valóéletbeli teljesítménye alapján kap pontot, és versenyez másokkal. 
A magyar csapat egyedülálló technikai és üzleti újítással törné meg a nagy amerikai szereplők hegemóniáját úgy, hogy jelenleg a Horánszky utcában van az irodájuk. A teljes sztori a lapban

KEVIN: SZOKÁSSÁ TUDJÁK-E TENNI, AMIT KITALÁLTAK? 
És most beszéljen Kevin, a Rain üzletfejlesztési elnökhelyettese. 

Mesélj, hogy emlékszel az első találkozásotokra?
Aznap teljesen felborult, amit elterveztem. Tamás és a munkatársai New Yorkba jöttek májusban egy webes szakmai kiállításra, már előtte megbeszéltük, hogy találkozunk. Valami technikai véletlen folytán a meghívó eltűnt Tamás naptárjából, szóval totális volt a zűrzavar, mikor és hol találkozunk. Komédiába illő hibasorozat volt, tényleg. Tamást nem tudtam elérni a telefonján sem, az utolsó esélyem a Skype volt, és voila… végre tudtunk beszélni, és találkoztunk a Parker Meridian hotel halljában. Végül egy igazán jó meeting kerekedett mindebből, azonnal komolyan vettük egymást. Tamás nagyra tartotta a tapasztalatainkat a márkaépítésben, főleg, ami az ő területükre is vonatkozik. Az európai foci nem ismeretlen számunkra, most is együtt dolgozunk a Manchester City focicsapatával, és belekóstoltunk már a fantasy sportok világába is. Korábban marketing területen dolgoztam az amerikai fociválogatottal magam is, és a 94-es amerikai rendezésű foci vébén is, így ehhez a projekthez különleges, személyes szál is köt.

Egy kis magyar csapat Amerikában álmodna nagyot. Mi volt az első benyomásod erről?
Azt gondoltam, hogy az alapötlet erős, de szükségük van arra, hogy „amerikanizáljuk” az egészet ahhoz, hogy lábakat tudjanak növeszteni az amerikai piacra. Az ügynökségünk nemrég végzett egy átfogó kutatást a fantasy sport piacáról, így pontosan tudtam, hogy noha a fantasy sportnak az angolszász nyelvterületeken, és főleg az USA-ban van nagy hagyománya, az európai foci a globális piacon sokkal nagyobb potenciállal rendelkezik, mint Amerikában bármelyik fantasy sport játék. A DraftKings és a FanDuel – ennek a piacnak a két legmeghatározóbb szereplője – épp most kapott hatalmas befektetést, vagyis az időzítés a lehető legjobb.

És tudod, imádom a jó címeket, és amikor megláttam Tamás aláírását a névjegykártyáján és az e-mailjében, azt gondoltam, ez a csávó megszerzi, amire szüksége van. Úgy írja alá, hogy „hustler”, vagyis egy igazi bevállalós játékos (a hustler szó az amerikai startupperek körében inkább a mindenre elszánt, jó üzleti érzékű, néha vakmerő vezetőt jelenti, egyértelműen pozitív felhanggal – A szerk.). Ez egy tökös aláírás.

statzup.jpgA Statzup csapata (bal szélen Varga Tamás, jobb szélen Simán Kristóf alapító). Fotó: Orbital Strangers 

Ez oké, de a Rain egy menő New York-i ügynökség, illusztris ügyfelekkel. Miért áll szóba egy kis magyar startuppal?
Kösz! Nagyon büszkék vagyunk az ügyfeleinkre, de nagyon szeretjük az innovációt és a vállalkozói szellemet is. Van egy Rainovation néven futó saját üzleti inkubátorunk is, ahol több sikeres kezdeményezés is megszületett már. A legutóbbi elköteleződésünk egy startup iránt egy sima „felfedező” beszélgetéssel indult, több millió dolláros cég lett belőle, aminek applikációja ott volt az Apple App Store legkeresettebbjei között.  A mi üzletünk nem arról szól, hogy a Fortune 100 cégei vs. startupok, hogy ez egyikkel dolgozunk, a másikkal meg nem. Ez az egész valójában az emberekről szól: együtt dolgozni nagyszerű megrendelőkkel, legyen az kis cég vagy nagy, őrült vagy szenvedéllyel teli. És van bennünk is egy állandó, belső motiváció, hogy hihetetlen munkákat, végtermékeket állítsunk elő.

Szerinted mi a legnagyobb kihívás Tamás és Kristóf előtt?
Viszonylag egyszerű eljutni odáig, hogy a felhasználók valamit kipróbáljanak egyszer, de hogy vissza is térjenek, azt gondolom, ez az igazi kihívás. Azt kell megmutatnunk a felhasználóknak, hogy a Statzup hogyan fogja kitelíteni az életüket, a mindennapjaikat. Miért fognak hetente újra belépni a játékba? Vagy naponta? Esetleg óránként? Felépíteni ezt a szokást, na ez a legnagyobb kihívás, és egyben a srácok sikerének kulcsa is.

Hogy látod, milyen velük a munka?
Nagyon jól lehet velük dolgozni. Bár a bolygó másik felén vannak, a Skype-nak hála szuper egyszerű a közös munka. Képesek vagyunk gyorsan reagálni bármire, közösen ötletelni és mindenfajta megerőltetés nélkül kommunikálni – és ez kellemes meglepetés volt számomra is.

 

Szólj hozzá!

Címkék: sport startup fantasy sport varga tamás New York Rain the six simán kristóf Kevin Small

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr188129036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.