Novembertől Szabó Béla felel a Vodafone globális márkastratégiájáért – tudta meg elsőként a Forbes Magyarország. A jelenleg a szolgáltató magyarországi reklámtevékenységét irányító szakember az újonnan létrejövő Head of Brand and Communications Strategy pozíciót foglalja el a brit központú vállalat londoni nemzetközi főhadiszállásán.
A Vodafone márka minden mérésben a világ 20 legértékesebbje között szerepel, a legtöbb országban jelen levő (így nemzetközi összevetésben legértékesebb) szolgáltatóként. Egy ennyire ismert márka központjában irányt szabni, ráadásul a magyarországihoz hasonlóan kis piacról kitűnni komoly siker és fegyvertény. A Forbes Magyarország november 7-én megjelenő lapszámában interjút is olvashatnak a szakemberrel.
A feladat – ahogy a pozíció neve is mutatja – nem az egyes országok kampányai fölötti operatív vezetést jelenti, hanem a hosszútávú reklám-, márka- és kommunikációs stratégia kigondolását. A Vodafone a mobilmultikhoz képest lazán kezelte a központi irányítást a reklámban: futottak ugyan globális kampányok, de akár olyan közeli országok, mint Csehország, Magyarország és Olaszország reklámmegoldásai is nagyban különböznek. Egyelőre – a Londonban zajló átszervezés és a globális márkacsapat megerősítése mögött ugyanis kiolvasható a szándék, hogy ez változzon.
Szabó Béla 2010 óta volt a magyarországi Vodafone marketingkommunikációs igazgatója, az utóbbi években nemzetközi figyelmet is kivívott a csoporton belül és a szakmai seregszemléken a Vodafone Hangtérkép projekttel, majd a tavaly Európa-szerte egyszerre indult Red csomagok bevezetése körül is szokatlanul élénk nemzetközi együttműködés zajlott Budapest és London között.
A szakember korábban a Leo Burnett reklámügynökség budapesti irodájának stratégiai vezetője, előtte pedig az Adviola és a Young & Rubicam ügyfélkapcsolati vezetője volt.