Anyalapunk online verziója is közölte egy cikkünket. Hermann Irén írása nálunk októberben jelent meg, itt a blogon is beszámoltunk róla, most pedig a forbes.com-on pörög az angol nyelvű verzió. Íme a szerző élményei a cikk írásáról és friss információi a katonákat utaztató magyar cég árbevételéről és idei terveiről.
Egy hűvös őszi reggelen Belgiumba repültem, hogy egy pár nappal azelőtt hallott cégről első kézből, a frontvonalról írjak. A Beyond of Band of Brothers Tour egy magyar cég, amelyik 99 százalékban amerikaiakat, köztük veterán katonákat utaztat második világháború európai színterekre. Én egy tisztán veterán, a Battle of the Bulge elnevezésű túrán vettem részt.
Olyan katonákkal jártam végig a csata helyszíneit, a katonai temetőt, az emlékhelyeket, a lövészárkokat, akik 70 évvel ezelőtt ugyanott, Bastogne környékén harcoltak. Részükről a borzalmak feldolgozásának része a látogatás, az emlékezés. Szinte mind 90 felett járnak, sokszor alig vagy bottal, járókerettel, tolókocsival. Repülnek, utaznak órákat, hogy az amerikai himnusz hallatán felállva szalutáljanak Belgiumban.
A szabadság szeretetét, az azért való harcot, az elsőre (és távolról) amerikai ömlengésnek tűnő háborús romantikát ott értettem meg először. Nem csoda, hogy erre utazási cégek jöttek létre. Az már igen, hogy köztük egy magyar vezeti a listát. Róluk most a forbes.com is beszámol.
A Beyond Band of Brothers Tour Amerikában piacvezető. 2013-ban 2,4 millió dollár árbevételük volt, 2014-ben 3,6 millió dollárral zártak. Idén egy új túrát is kínálnak: közel kétezer volt utasukat kérdezték meg arról, hova utaznának, s Lengyelország toronymagasan nyert. Idén májusban lesz az első, tizenkét napos lengyel túrájuk, ahol a többség a Valkűr hadművelet, a varsói felkelés és a koncentrációs táborok helyszíneire kíváncsi.