Cannes Lions beszámoló Jedlicska Mártontól (Kirowski Isobar, Creative Director) aki először képviselte Magyarországot a fesztivál zsűrijében.
Mindanyian ismerjük a vörös szőnyeges fotókat és a rajtuk vonuló színészeket a Cannes-i film fesztiválon.
Na de van egy másik "Cannes". Egy olyan szakmának aminek még a filmeknél is nagyobb hatása van az életükre, ez a Cannes Lions – International Festival of Creativity. Egy olyan fesztivál ami mint egy kommunikációs bábel tornya, összegyűjti a világ legjobb kreatív szakembereit. Nekik ez a fesztivál és verseny a legfontosabb esemény az évben.
Itt dől el, hogy ki volt a legokosabb legügyesebb, leginnovatívabb és talán ami mindegyiknél fontosabb, legkreatívabb. Amelyik cég képes itt nyerni annak komoly üzleti és reputációs előnye lesz a többiekkel szemben.
Mennyire nehéz nyerni? Több mint 37 ezer alkotás versenyez 17 kategóriában. Én az egyik ilyen kategóriának a zsűrijének vagyok a tagja.
Miért érdekes ez egyáltalán?
A kommunikációs szakembereknek van meg az a képessége és eszközei, hogy megtudják változtatni az ember szokásait és olyan dolgokat tegyenek amit maguktól nem biztos, hogy tennének az emberek. És ezt a képességet nem csak mosópor eladásra lehet használni hanem ennél sokkal nemesebb célokra is. Erre szeretnék most néhány jó példát mutatni + pár tapasztalatot megosztani. Jelenleg nagyon rossz a megítélése a "reklámszakmának" amit most szeretnék árnyalni egy pár jó példával, amiket ugyanazok reklámügynökségen dolgozó kreatívok találtak ki mint a csúnya óriásplakátokat.
Itt van néhány kedvencem az ezévi nyertes munkák közül:
CNA – Speaking Exchange
Egy brazil ügynökség összehozta a Floridában unatkozó nyugdíjasokat a Brazíliában lévő szegény gyerekekkel, hogy nyelvet tanulhassanak.
Sweety –
Ez volt az egyik kedvencem. Ügynökségi kreatívok technológia és egy nagyon bátor ötlet segítségével megtalálták a módját annak, hogy hogyan vadásszák le az interneten hemzsegő pedofilokat. Ijesztő az egész de nagyon kreatív.
Coca Cola – Happy ID
Ahelyett, hogy mosolygó embereket raktak volna egy óriásplakátra, egy perui ügynökség megtalálta a módját, hogyan adják át a Coca Cola jelenlegi márkaüzenetét – Happiness.
Ez nem mellesleg nálunk is nagyon jól jönne :)
Versenyen kiívűl az előadások is nagyon fontosak, olyan nevek adnak elő kint Kanye West, Spike Jonez, Courtney Love, Sarah Jessica Parker, Ralph Fiennes csak, hogy néhány ismert nevet mondjak.