Bulibárók a Forbesban

2016.01.08. 10:08

Hermann_Iren

A mulatós zene, mint iparág a Forbesban? Ami érdekes és pénzt termel, arról  írunk. A januári számban Bódiék és Kis Grófo!

cover_1_1.jpgMondja, nem lehetséges, hogy magát átverte valaki? – kérdezte habozva a hazai lakodalmas zene egyik nagy öregje, amikor interjút kér tőle a Forbes újságírója. A hetven felett járó férfi a kilencvenes években igazi sztárnak számított. Szabadkozva lépett vissza az interjútól, valami turpisságra gyanakodott. Nem értette, mit akarhat tőle egy olyan lap, amelynek a címlapján milliárdosok szoktak megjelenni.

Pedig komolyabb médiamegjelenés, reklám vagy külső befektetés nélkül is évtizedek óta töretlen a műfaj sikere. A Sláger Tv a legnézettebb magyar zenecsatorna, a magyar Youtube legnépszerűbb videói között mindig van mulatósklip, és a legnagyobb sztár, Kis Grófo idén több menő nyári zenei fesztiválon is koncertezett. Egyetemisták tízezreit táncoltatta meg.

„Nézőpont kérdése, hogy a mulatós kívül esik-e a mainstreamen. Szerintem inkább ez a mainstream”– mondja Fái András, a Sláger Tv producere. A kábelcsatorna nézettségi adatai alátámasztják a magabiztosságát. Sokkal többen nézik, mint bármelyik másik zenecsatornát. Októberben volt olyan jól sikerült szombat, amikor a délelőtti idősávban a második legnézettebb adó volt a Sláger Tv a 18–49-es korosztályban. Az egyik műsort, a Reggeli Vigadót egyszer 54 ezer ember nézte, de kevésbé szerencsésebb napokon is két százalék feletti közönségarányt tudnak elérni a mulatós zenével főműsoridőn kívül. Októberben a nézők átlagosan 55 percet töltöttek a Sláger Tv-n, ami egy zenecsatornánál kimagasló adat, mondja a producer.

bulibarok.jpgFotó: Orbital Strangers

 A Bódi család tagjai 15 év után is keresett zenészek. 2016-ra már most hatvan koncertjük van lefixálva, de akad már 2017-es rendezvény is. Egy átlagos hétvégén négy, öt, hat rendezvényük van, néha hét közben is fellépnek. Fix ár nincs, Bódi Csabi gázsija 180–200 ezer forint között mozog, a szülőké 300 ezer körüli, a magánrendezvények drágábbak. Az eddigi legfényűzőbb egy hollandiai fellépés volt, a házigazda magángépet bérelt a magyar vendégeknek, és Bódi Gusztiék után Robbie Williams is fellépett. A fellépéseket precízen naplózzák, Margó még azt is felírja, mikor milyen ruha volt rajta, nehogy véletlenül kétszer ugyanazt viselje ugyanott.

Kis Grófo naptárában mostanában a falunapok és roma esküvők mellett tudatosan egyre több a céges rendezvény, egyetemi buli, menő privát parti. Ismert országgyűlési képviselők és vezérigazgatók bulijaiban is fellépett már. Havonta úgy 10–25 fellépése van az ország különböző pontjain, elég pörgősek a napjai. Egy befutott mulatós előadó egy-egy hakniért 100–250 ezer forintot kérhet el, Kis Grófo gázsija a 250 ezerhez jár közelebb, igaz, sok függ az adott rendezvénytől.

Aki kételkedi benne, hogy a mulatós zenében pénz, sok pénz van, még több adatot talál a Forbes januári számában.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr268251228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása