Vitézy Dávid a fonódó hibáiról, Tarlósról és a BKV-vitáról

2016.03.02. 21:33

Ács Gábor

Vitézy Dávid ma a Közlekedési Múzeumot vezeti, illetve újítja meg. Természetesen aktuális terveiről is beszélgettünk vele a Forbes márciusi számában megjelent interjúban, de rengeteg érdekes rész nem fért be a lapba. Ezeket két részletben közöljük itt a blogon, ez az első - többek között nézetletéréseiről Tarlóssal, a fonódó bajairól, a körúti lámpaprogramozás-balhéról, a BKK-vezérségét ért komoly kritikákról. A lapban megjelent interjúban sok egyéb mellett állítólagos arroganciájáról és az akár öt év alatt elkészülő új reptéri vasút-leágazásról is beszél.

 

Alapból szinte mindenki örül a fonódónak, de pár dolog nagyon nem stimmel bennejamie_cover.jpg. A legkínosabb, hogy a Bécsi úton a Kolosy tér előtt az autókkal együtt áll a dugóban a villamos. Miért?

A kritikák jogosak, de szerencsére gyorsan lehet rajtuk segíteni, mert nem hardver, hanem szoftverproblémák - lámpahangolások, forgalomszervezési módosítások elmaradása okozza a gondokat. Mindez következménye annak az átalakulásnak, ami a főváros közlekedéspolitikai szemléletében, intézményrendszerében az elmúlt évben elindult.

Nyilván a BKK feldarabolásra céloz, de hogy jön ez a fonódó problémáihoz?

A BKK-t azért hoztuk létre a Transport for London mintáját követve 2010-ben, hogy integrált szemléletű, a teljes főváros mobilitásáért felelős szervezetként feleljen minden ember közlekedéséért, ne közlekedési módonként próbálja több szervezet külön-külön optimalizálni a közlekedési rendszereinket. Ezt elkezdték szétszedni, ha jól láttam, most tavasszal lesznek ebben újabb lépések. Amikor távoztam a BKK éléről, a legfőbb vitánk a főpolgármesterrel ez az átalakítás volt. A véleményem ennek kapcsán nem változott: a várost nem autósokra, tömegközlekedőkre és biciklisekre kell megosztani, ezek csak szokások, amiket az emberek jelentős része amúgy is kever – például van, aki többnyire busszal jár, de ha esik az eső, beül az autóba, ha jó idő van, biciklizik és még számtalan hasonló példa hozható. A lényeg, hogy az igényeket nem csak kiszolgálnia, lekövetnie kell a közlekedéspolitikának, hanem inkább befolyásolnia, alakítania. Azzal, ha az utakat úgy építjük át, hogy segítse a kerékpározást, többen fognak biztonságban biciklizni. Ha a tömegközlekedést előnyben részesítjük, a gyorsabb járatok vonzóbbak is lesznek. Ha olcsóbb a tömegközlekedés, mint az autózás, akkor versenyképesebb is lesz – márpedig a parkolási díjakon, jegyárakon keresztül a városnak erre van ráhatása. Ha a tömegközlekedést közösségi bicikli, a Bubi egészíti ki, olyanoknak is jó lehet a két szolgáltatás kombinálva, akiknek csak a tömegközlekedés valamiért nem volt versenyképes, például túl sok átszállás miatt.

Egy Budapest méretű városban a közlekedésszervezés komplex feladat, ágazatonként szétválasztva egymástól a közösségi közlekedés, a kerékpározás és a közúti közlekedés ügyeit, lehetetlen érdemben javítani rajta - ehhez olyan szervezeti háttér kell, ami képes optimalizálni a teljes közlekedést. A villamosok azért torlódnak a Kolosy térnél, mert az autók a sínekről akarnak jobbra kanyarodni a hegy felé. Az eredeti terv szerint a jobbra kanyarodó forgalom a Lajos utcán haladt volna és a villamospályára nem hajthatott volna be a közúti forgalom. Másutt is sorban állnak a villamosok, mert rossz a lámpaprogram. Az eredeti terv szerint villamosbarát lámpaprogramot vezettünk volna be. Mindezek nem valósultak meg, talán majd most a kritikák nyomán ez változik. De a rendszer átfogó optimalizálási képessége, ami abból eredt, hogy a közutas és a tömegközlekedést irányító kollégák közös szakmai irányítás alatt voltak, egy szakmai koncepció mentén dolgoztak, megszűnt.

Ha Vitézy Dávid ott van, akkor ezekre figyeltek volna a szakértők?

Nem szeretnék ebből személyes kérdést csinálni, de az biztos: ha a fonódót két éve adjuk át, az akkori működési modellben ezek a hibák nem történhettek volna meg. Ahogy az 1-es villamos felújítása után se voltak ilyen problémák, s a négyes metró elindulásakor átszervezett felszíni közlekedés is a legkisebb probléma nélkül indult el.

Köztudott, hogy nagyon megromlott a viszonya Tarlós Istvánnal, látásmódjukat pedig úgy egyszerűsítette a média, hogy Tarlós az autóspárti, Vitézy pedig a tömegközlekedést és a bringát tolja. Milyen szakmai és személyes ellentétek feszültek pontosan? Az integrált BKK volt a fő vitapont?

Valóban más a jövőképünk a főváros közlekedése, közterületei kapcsán, de amikor ez a véleménykülönbség már tarthatatlanná vált, nem dolgoztunk együtt tovább és így nem szeretném ennek a részleteit boncolgatni. A képet viszont fontos árnyalni: én nem autósellenes vagyok. Pontosan tudom, hogy sok olyan élethelyzet, útirány van, ahol az egyéni közlekedés nélkülözhetetlen, nem csak vidéken, de Budapesten is. Két külvárosi kerület között a tömegközlekedés csak ritkán tud versenyképes lenni. Sokan olyan munkát végeznek vagy annyi helyre kell egy nap eljutniuk, esetleg annyi mindent kell magukkal vinniük, hogy a tömegközlekedés vagy a biciklizés nem alternatíva. Viszont az autóforgalom egy jelentős részét olyan utazások adják, amik más módon is megoldhatók lennének, akár gyorsabban is. Az okos közlekedéspolitika ehhez biztosít alternatívákat, a belvárosba tartó, a versenyképes tömegközlekedési útvonalak mellett-felett zajló autóforgalmat igyekszik csökkenteni. Ebben a szemléletben dolgoztunk mi.

vite_zy_caf.jpg

A nagykörúti lámpaátprogramozásból is ezért lett akkora balhé?

Ez egy kis projekt volt, néhány tízmilliós, de valóban minden benne van a látásmódbeli különbségből. A Combinók 8500-9000 embert visznek egy irányban egy órában a körúton, autóban kb. 2500-3000 ember ül. A hetvenes évek óta a zöldhullám az autóknak kedvezett ennek ellenére, miközben a többség eleve a környezetbarátabb, fenntarthatóbb módot használja - ezt akartuk tovább segíteni. A villamosokra hangolt zöldhullám nagyon bevált: a villamos irányonként nyert két percet, ugyanannyi jármű, járművezető és költség mellett 7 százalékkal magasabb kapacitást tudtunk adni, csökkent a zsúfoltság, nőtt az utasszám. Az autósok által elszenvedett időveszteség átlagosan 1 perc, hisz a Nagykörúton autóval senki nem megy végig. Mintaprojekt volt, a többségnek jobb lett és olyan fejlesztést sikerült néhány tízmillióból megcsinálni, amit ha a régi, ágazatonkénti szemléletet követve a tömegközlekedés rendszerén belül akartunk volna megoldani és egyszerűen több villamost veszünk, nem intelligens megoldást választunk, akkor milliárdokba került volna.

Ez a mostani szokásos viaskodás a kormány és a főváros között BKV-ügyben miről szól?

Az állam átvállalta a BKV teljes adósságállományát, a működés minden évben finanszírozott, 2010 és 2014 között 20 százalékkal növeltük az árbevételt. A probléma sokkal kisebb, mint korábban: igazából arról van szó, hogy mekkora a fővárosi önkormányzat pénzügyi önállósága, a tömegközlekedés ebben csak egy eszköz. A közlekedési rendszer pénzügyi stabilitása ugyanis sokat javult az elmúlt években. Korábban az volt a modell, hogy megkérdezték, kedves BKV, hány milliárd kell, tessék, aztán ha nem elég, majd kipótoljuk. Nem vicc, a BKV-vezérek egész számú milliárdokban kérték a pénzt, mely akkor is járt, ha ment a busz, akkor is, ha nem. Amikor 2010-ben BKK-vezérként éjjel bementem az egyik buszgarázsba, alvó szerelőkkel találkoztam. A dolgok mélyére nézve kiderült, azért, mert nem volt alkatrész. Miért? Mert az Akácfa utcában tologatták a papírokat, a belső bürokratikus folyamatok akadályozták a munkát, a szolgáltatás minőségével kapcsolatban semmi kapcsolata nem volt az adminisztrációnak. Az egész rendszerre ráhúztuk a “value for money” elvet, akkor járt a pénz a szolgáltatóknak, így a BKV-nak is, ha a szolgáltatás jó volt - ha pedig lerobbant a busz vagy nem felelt meg a minőségi elvárásoknak a szolgáltatás, kötbéreztünk. Így sikerült a buszágazatban a járatkimaradási arányt 5 százalékról 0,5-re csökkenteni és az egész szervezetet úgy átalakítani, hogy a szolgáltatás minősége beépüljön a bérezési rendszerbe és a központtól a buszgarázsig mindenhol megkerülhetetlen szempont legyen.

Meg behozta a magánszolgáltatókat a piacra, akikkel meglehetősen magas kilométerdíjakkal szerződött.

Ez tévedés. Többször bemutattuk: ha a BKV lízingel új buszt, ehhez hozzáteszi a saját működési költségeit, az drágább volt, mint a magánszolgáltatók. Úgy persze a BKV olcsóbb, ha a 20 éves nullára írt, magas padlós Ikarust hasonlítjuk össze a vadonatúj, lízingelt, alacsonypadlós, légkondicionált busz kilométerdíjával. A BKK megjelenésével a BKV kettős nyomás alá került: a közfinanszírozást csak teljesítményhez kötve, minőségi elvárások teljesítésével kapta meg és versenyhelyzetben is helyt kellett állnia, ami megváltoztatta a teljes menedzsment szemléletét.

Amivel bírálói szerint legatyásították a rossz pénzügyi helyzetben levő BKV-t.

Nem. A BKV-vezetők sok évtized után nem a helyzet sanyarúságára hivatkozva pénzt kértek, hanem elkezdtek arról beszélni, hogy helyt kell állniuk a versenyben és elkezdtek javaslatokat kidolgozni, miképp tudnak olcsóbbak lenni, mint a magánszolgáltatók. A BKV nem gatyásodott le, az új CAF-villamosokkal, trolikkal, számos új busszal, új Alstom-metrókkal a járműpark évtizedek óta nem látott mértékű frissítésen esett át az elmúlt években.

Kinek a támogatását kellett megszerezni, amikor BKK-vezér lett és hol dőlnek el a dolgok most?

Budapest esetében civilként dolgoztam régóta, sokan ismerték ezt a munkát, ráadásul 2010-re a BKV mély válságba került, a menedzsment fele börtönben ült. Abban a helyzetben Tarlós István még főpolgármester-jelöltként kért fel, hogyan segítsek megújítani a rendszert és az első általa vezetett közgyűlési ülésre részletekben kidolgozott koncepció és konkrét javaslatok álltak készen. Ezt a koncepciót a városvezetés elfogadta, és aztán felkértek, hogy csináljam is meg. Nagyon fiatal voltam, de ne feledjük, hogy nem a BKV-t bízták rám, hanem egy szervezeti átalakítást, ami ha elbukott volna, az érdemi működésre nincs hatással. Mivel sikerült, végül a BKK létrejött és így 4 éven át dolgozhattam a budapesti közlekedésszervezés vezetőjeként.

Mégis úgy érezte a főpolgármester, hogy a pimaszul fiatal BKK-vezér túl erős és önjáró lett, amire jó példa az említett nagykörúti villamosprogram ügye. Többen úgy vélik, ha egy kicsit simulékonyabb, kompromisszumkészebb, BKK-vezér maradhatott volna.

Nem szoktam azon merengeni, “mi lett volna, ha…”. Rengeteg fejlesztést valósítottunk meg, természetesnek tartom, hogy voltak viták. És azt látom, hogy azok se maradhattak, akik semmi konfliktust nem vállaltak a városvezetéssel, az átalakítás széles körű volt.

121 komment

Címkék: Vitézy Dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://forbes.blog.hu/api/trackback/id/tr668439696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v2peti 2016.03.03. 13:10:30

@airdace: A hülye arabok miatt az autósok csak röhögnek a markukba. :( Normális esetben a válságos helyzetekben felfelé kellene mennie az olajáraknak, és most 500-ért kéne adni egy litert, Abszurd, hogy bagóért vesztegetik még úgy is, hogy az állam is ráteszi a maga hasznát. :(

krepler 2016.03.03. 13:11:26

@lackjaw: mondjuk a futárt még a demszkyék kezdték, de egyébként tényleg sokat pozitvat tett

Lady Ann 2016.03.03. 13:12:03

@Normális: Valahogy biztos meg lehet csinálni, hogy figyeli a forgalmat a rendszer és igény változik a zöld/piros arány, de akkor sokkal kevesebb benzint pöfögnek le a kocsik és akkor sakkal kevesebb adó folyik be.
Pl. Miskolci utca, sokadrangú út, olyan keresztutcákkal, amiken még kisebb a forgalom, mégis vasárnap is megfog az összes lámpa. Miért? Kőbányán hajnalban 70-nel kell menni, ha nem akarod az összes lámpát beszopni. Miért? A közlekedés mérnököket 5 évig képzik, ha ennyire szar munkát végeznek, akkor ott is felül kéne bírálni az oktatást. Bár ennyire sz.rul egy marék béka is be tudja hangolni a lámpákat.

NastroAzzurro 2016.03.03. 13:13:00

@krepler: Három napja három darab felkiáltójel van az egyiken.... lehet a napokat számolja....

Meg nem fért volna el egy kibaszott óra rajta?

Daniel M. 2016.03.03. 13:13:29

@Adani: Az az 1000 jó lesz 300-350-nek is, de ne zavarjanak a tények, csak minél hangulatkeltőbb, populista hazugságokat írhass.

Avgust 2016.03.03. 13:13:46

@NastroAzzurro: Azt a politikai elitet én sem támogatom. De ettől fügettlenül engem nem érdekel honnan jön, ha jó munkát végez.

Usenka 2016.03.03. 13:14:33

Gyere vissza Dávid, pusztítsd a dilettánsokat!

törzsmókus 2016.03.03. 13:16:58

@Normális: lehet h 7-10 mp között van a zöld hossza, viszont a korábbinál sokkal gyakrabban.
a villamosnál nem az a 2 perc számít igazán, hanem a 7% kapacitásbővülés, amit a világ legnagyobb forgalmú villamosvonalán nemigen lehetett volna máshogy elérni (miközben elég durván tele voltak a járművek!)

NastroAzzurro 2016.03.03. 13:17:02

@Avgust: Nem tudom, hogy jó munkát végzett e. Egy fecske nem tud nyarat csinálni. Az egész BKV-t ki kellet volna szervezni magánkézbe már régen. Csak, hogy ami veszteséges azt nem akarják.

Mokuscunci 2016.03.03. 13:21:50

Nekem nagyon szimpatikus, amit ez az ember tesz és mond.
Ráadásul mivel a tettei alapján ítélem meg, a BKK zseniális időszak volt. Ahogyan pedig a gondolatait olvasom, budapest csodálatos várossá nőhette volna ki magát.
Évek óta újra BKK-val járok, szóval neki köszönhetem, hogy újra környezettudatos és normális emberré lettem.
sajna elég sok önmagán túlnőtt ego - értsd köcsög - van ebben az országban, aki az énénén önzést az autó ajtajának önmagára csukásával tanulja meg.
Pedig nem jár alanyi jogon senkinek az, hogy autópályává alakítsa a Rákóci utat, vagy hogy a háza előtt park helyett parkoló legyen.

Tahó Sandokan 2016.03.03. 13:23:22

Hát... szégyellem kimondani, de ez a kölyök többet tett a budapesti közlekedésért az elmúlt 26 évben, mint bárki. Mondom ezt úgy, hogy Dávid sem egy nagyágyú, de legalább csinált valamit. Nélküle azt sem tudná a BKV, BKK, hogy okostelefonok léteznek.

Indexes faszkaIapok 2016.03.03. 13:27:55

A csávó (Vitézy) jobban tenné, ha kussolna, miután tönkrebaszta Budapest tömegközlekedését.

Normális 2016.03.03. 13:28:00

@törzsmókus: a Nagykörút főút, számbajöhető alternatíva nélkül. Egy járműsornak (még ha csak 4-5 db-ból is áll), fel kell gyorsulnia, ez is időt igényel...
...de, hadd ne magyarázzak nyilvánvaló alapfogalmakat.
Dávidka autók tekintetében simán (olykor bevallottan) a "KKK" -elvet követte (Kiutálni, Kitúrni, Kitiltani).

Amúgy, tetszik-nem tetszik, Bp. személyközlekedési teljesítményének még ma is több, mint 60% -át a gépkocsiforgalom produkálja, szóval a "többség"-re hivatkozó melldöngetés bizony hamis...

Sassika 2016.03.03. 13:29:08

Az a baj ezzel a SZOPODÓ villamossal, hogy lassabb lett mint a busz!
Eddig 45 perc alatt értem be a munkahelyemre, most 55 perc! Gratulálok! Köszönöm a szopódást!
Szerintem hagyom a francba az egész bkv-t és biciklire meg kocsira váltok.

David Bresson 2016.03.03. 13:35:56

@Normális: "Amúgy, tetszik-nem tetszik, Bp. személyközlekedési teljesítményének még ma is több, mint 60% -át a gépkocsiforgalom produkálja, szóval a "többség"-re hivatkozó melldöngetés bizony hamis..."

Van linked egy az allitasodat alatamaszto statisztikahoz?

Avgust 2016.03.03. 13:37:45

@Tahó Sandokan: Így van, és az okostelefonos lehetőségek szerintem nagyban hozzájárult ahhoz is, hogy Budapestre évről évre egyre több turista jön, rekordokat döntögetve.

Google Maps-ben sok nyugat európai város előtt vált Budapesten elérhetővé tömegközlekedéses útvonaltervezés ha jól emlékszem, a BKK konstruktív együttműködésének köszönhetően.

A másik, hogy már angolul is bemondják/kiírják a dolgokat a főbb járatokon, és végre kitettek értelmes tájékozódást segítő táblákat az aluljárókba. Ezek a BKV/BKK költségvetésében filléres dolgok, mégsem voltak rá képesek Vitézy előtt 30 évig. Egyszerűen az ilyen dolgok eszükbe se jutottak, mert egy kiégett, kivénhedt csapat voltak, és nem úgy gondolkodtak, hogy mit kéne újítani ma, és mit holnap.

Budapest pár éve már kezd egy külföldi barát világvárosra hasonlítani, ahol könnyű boldogulni, nem pedig egy visszamaradt, "keleti-európai" városra.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2016.03.03. 13:53:29

@NemodaBuda:
Ja, míg név nélkül meg lehet frappánsan véleményt közzétenni, ugye? 8-)
Ój tak harasó, azok a szegény autósok, akiknek fejenként 1 db autó sem elég sokszor (vagy 1 db sáv), és ha 2 órán át csesztetik az életüket, a körúton, akkor két órán át, de még véletlenül sem engednek be egy buszt pl. a Fehér úton, ugye. Miért utálja ezt az embert a BKV? Mert változtatott azon a lavóron. Szeretem a békávésokat, becsülöm is őket, együtt is érzek velük, de nem az a megoldás, hogy visszamegyünk a 80-as évek szervezeti és lébecolási szintjére. A fonódó ettől függetlenül nem azért baromság, mert rossz ötlet, hanem mert a drága jó közlekedés-mérnökök még véletlenül sem gondolkodtak, pl. azon, hogy a Móricz az eddigi 4 féle villamos helyett most 6-7 féle járatot kell kiszolgáljon, változatlanul 1 db sínpárral, ami így 2-3-szoros mértékben kopik (rohad), sőt forgalmi/logisztikai értelemben is kezelhetetlen (vö. 56-os végállomás/forduló) . És persze erősen vitathatóak a 2012-2015 közötti "top" beruházások is, pl. az 1-es és 3-as villamos felújítgatásakor valakinek nagyon jól jött a tonnaszámra feleslegesen és értelmetlenül kiépített korlát-biznisz, lásd Örs vezér tere zuglói oldal az egyik oldalon nyitott, de a villamosmegálló felé zárt kerékpárúttal...
Szeretettel: Maus Róbert

Tahó Sandokan 2016.03.03. 13:53:42

@Indexes faszkaIapok: hmm nomen est omen. Persze, az apja, nagyapja után kell megítélni mindenkit.

@Avgust: Ja emlékszem, régen egy fia angol nyelvű tájékoztató nem volt, magyar is alig-alig. Gyakorlatilag minden helyi szájhagyomány útján terjedt, hogy mi merre van. Ma sem rózsás a helyzet, de tűrhetővé vált Vitézy alatt.

Normális 2016.03.03. 13:55:00

@David Bresson: Nem egy helyen olvastam valami 61-62% -ot, és ha sikerül, megkeresem a linkeket.
Amúgy, ne feledjük, hogy Bp. marha nagy területű, tképp mesterségesen összeragasztgatott konglomerátum, nem csak a Nagykörútig, vagy a Hungáriáig tart, és a közlekedési teljesítményt utaskilométerben mérik...

Indexes faszkaIapok 2016.03.03. 14:01:15

@Tahó Sandokan:
Valóban, nomen est omen, az indexesek tényleg faszkalapok. Vagy ha nem ezt akartad mondani, meg kellett volna tanulnod a funkcionális analfabéta szintnél kicsit jobban olvasni.

Egyébként nézz végig Vitézy családfáján. Szóval eléggé lehet megítélni az alapján. Erdőstől Hankiss Ágnesen és a Brüsszelbe pusztán családi alapon kinevezett testvérén át az unokatesó Orbán Viktorig.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2016.03.03. 14:02:33

@István Tamasi:

Nem védem meg őt, de azért ez a minősítés arcátlan. Oda kell menni, kérem szépen, és jobban kell csinálni, na azután lehet orrtúrózni.

Arra pedig szeretnék utalni, hogy bár mérhetetlenül utálom a jelenlegi kurzust azzal a gennyes kis mitugrásszal a királyi pózában, no de ettől még a 2012-2015 közötti fővárosi fejlesztések és Vitézy ügye mennyiben függ össze azzal,hogy igen, orbán és a másik paraszt (földet is vett!) lázár utálják Budapestet és bosszút állnak?

Amúgy meg én ezt az egész magyarázatot arra, hogy ez a kis gólem paprikajancsi miért is utálkozik Budapestre, nem értem, mert emlékezetem szerint már 1998-2002 között is utálta, de szerintem akkor még nem magyarázhatta ezt azzal, hogy vesztett. Nem inkább arról van szó, hogy apai jogon kőbunkós paraszt (földje is van!) és egyszerűen csak mert megteheti (úgy hiszi és úgy is intézi meg is teszi? Nem vágta szájon úgy tűnik az a jó édes apukája gyerekkorában elégszer, hogy megtanuljon tisztességes és őszinte ember lenni, Csak akkor miért nem azt üti, aki őt ütötte. Nű, hát persze, csak kissé lett szegénykém üldöztetési mániás. Majd még a végén elkezd harmadik személyben beszélni önmagáról mint Sztálin és Rákosi 8-)

Szeretettel:
Maus Robi

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2016.03.03. 14:07:50

@Ballib cenzúrázók réme 4:

Az első kijelentéssel egyetértek, bár azért az a határozott névelő elkelt volna a - helyesen - rendszerváltoztatás előtt (vö. Antall József).

A minősíthetetlen reakciódról pedig az a tiszteletteljes véleményem, hogy ha te attól érzed magad ún. jobboldalinak, hogy a neked nem tetsző ellenzékedet ellenségként gusztustalanul támadod, akkor szerintem rossz úton jársz, jobboldali (keresztény) ember ilyet nem tesz.

Gyorsan közbevetem, hogy igen, jómagam előszeretettel alkalmazok lesújtó jelzőket dr Orbán Viktor miniszterelnökre és elég szűk köreire, no de én egy ballib zsidó és ha ez nem elé még ráadásul lusta mesűge is vagyok 8-)

Szeretettel:
MRP

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.03. 14:08:38

@elemes: Igen, Vitézy egy üde színfolt, kár, hogy ki lett rúgva.

az_igazi_trebitsch 2016.03.03. 14:08:45

Közlekedésmérnökként és harminc évig a tömegközlekedésben lehúzóként (nem BKV...) teljesen egyetértek Vitézyvel. Lehet őt ekézni a rokonai meg a fiatalsága miatt, de azon kevesek közé tartozik, aki ért is ahhoz, amit csinál, és nem a pofáját tépi, mint Tarlós, és mint az itteni kommentelők egy része.

Egy alapból rossz koncepcióval megépített, kis áteresztő képességű fővárosi úthálózaton nem lehet csodákat művelni, és eredményt elérni is csak a Vitézy-féle komplex szemlélettel lehet. És van itt még valami. Budapest közlekedése azért tart ott, ahol, mert az amatőr politika huszonhat éve küzdőtérnek tekinti és állandóan belepofázik, ahelyett, hogy hagyná a szakembereket dolgozni. Amíg ez így marad, addig se Vitézy, se más nem tud rendet teremteni.

Indexes faszkaIapok 2016.03.03. 14:09:30

@Avgust:
Ja, Vitézy alatt bemondták magyar színészek olyan kiejtéssel és olyan szar angol fordítással, hogy az angolul tudók egy kukkot nem értettek belőle.

Mióta a kis buzit kirúgták, egy bennszülött angol mondja be, valóban angolul.

Az pedig az ő bűne, hogy 6 év alatt még mindig nem sikerült elintézni, hogy Budapesten a vonaljegy ne egy járatra szóljon, hanem egy vagy másfél órára, mint Európa összes többi fővárosában (Londont kivéve, ott viszont napi 3 jegy után nem von le többet a rendszer a kártyádról, és a kártya átadható másnak is).
Az ő bűne a lámpák piros hullámra hangolása azért, hogy a 4-6-os nyerjen 2 percet végállomástól végállomásig, de ezen az úton senki nem utazik végig, mert sokkal gyorsabb útvonalak vannak. Persze a segg csak azt említi, hogy autóval nem megy senki végig ezen az útvonalon.

Tájékoztatás kitéve angolul a metróban?
Hol?
Az ő bűne, hogy az éjszakai járatokat telepakolták ellenőrökkel, valamint hogy egy csomó busz menetideje duplájára nőtt az első ajtós felszállás miatt. Ahogy az is, hogy bármit hazudik, a haverjától, Széles Gábortól bérelt buszok sokkal többe kerülnek a BKV-nak, mintha vettek volna sajátot. Ahogy az ő bűne az is, hogy a magyar munkahelyeket teremtő magyar buszok helyett a sokkal drágább Mercedest vetette meg.

Kártékony közpénzrabló takony, mint a családja összes tagja, az alma nem esett messze a fájától.

zserzsenne 2016.03.03. 14:14:55

Leírom én is, bár már sokan megtették: az egyetlen szimpatikus alak volt a rendszerváltás óta, rengeteget tett Budapest fejlődéséért.
Nagyon sajnáltam, mikor Tarlósi eltávolítatta.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2016.03.03. 14:15:35

@Normális:

Erre csak egyet tudok én kérdezni: miért is kell a körúton autózni?! Rossz, lassú, szűk, utálatos, de mégis mindenki ott akar elmenni, minden egyes nap. Akkor nyilván az a hülye, ugye, aki a tömegközlekedést preferálja, ahol úgy 2-3-szor annyi ember közlekedne. Mert ebben az országban az "autós" az egy mindentől és mindenkitől elkülönülő, minden és mindenki felett álló lény, és jellemző rá, hogy autó nélkül meg - tisztelet a keveseknek - egy jó nagy senki.

Én meg autó(s)ellenes vagyok, mert 49 éve figyelem, ahogy egyre pofátlanabbak, egyre büdösebbek és egyre hangosabbak és egyre többen vannak ugyanannyi állampolgárra és ugyanannyi feladatra. csak mert megtehetik. Legyen végre a magánforgalomban (!) közlekedőknek 1200 Ft a liter benzin (és 2000 a gázolaj) és akkor tessék urizálni 1 fő/jármű mentalitással.

Szeretettel:
robi

erol 2016.03.03. 14:18:52

Tarlóshoz képest egy zseni (bár Tarlóshoz képest egy csimpánz is az).

István Tamasi 2016.03.03. 14:19:06

@doktorkotász - Orbánné dr. Kotász Viktor a piktor:
Ismétlem a lényeget: mutyiviki pénzkivonással bünteti Bp-et és ebben a sakkjátszmában a kis orrtúró csak egy paraszt.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.03. 14:23:28

@Normális: Igen, az a 2500 ember, aki autóval megy, rosszabbul jár, az a 9000, aki villamossal, az meg jobban.

Mi a baj?

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2016.03.03. 14:23:42

@Indexes faszkaIapok:

Nű, még véletlenül sem egy levitézlett vagy kirúgott BKV-s középevező vagy, ugye? :))))

r.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.03. 14:25:22

@Átlagos Nevű: Pontosan, úgy tűnt, hogy az idióta rokongyereket magas polcra rakták, és aztán kb. a legjobb káderválasztásnak bizonyult az elmúlt években.

David Bresson 2016.03.03. 14:29:14

@Normális: Nagyjabol erre a valaszra szamitottam. :)
budapest.hu/Documents/varosfejlesztesi_koncepcio_2011dec/10_Kozlekedesi_infrastruktura.pdf

6. oldal alja. 2011 lenyegesen nagyobb a kerekparos, igy nem annyira friss, de autosbol biztos nem lett tobb.

Alick 2016.03.03. 14:31:25

Nyilván lenne miért bírálni Vitézyt, de a többi naplopó még ennyit sem tett.

A Bécsi út Kolosy felé eső szakaszára pedig csak valami balfék engedhette rá az autós forgalmat.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2016.03.03. 14:31:51

@István Tamasi:

Ignorálva nemtelen jelzőidet 8-) tisztelettel megjegyzem, hogy azért mégiscsak egy sokkal jobb minőségű "paraszt" mint a homofób-nagyképű Tarlós, a csillogó szemmel mesemondós' Lázár, a köteles Kövér, a beszédképtelen Kósa, a pénznyelő Vajna, a felcsúti pénznyelő és trafikos, és persze a jogosan lespermázott, minihuszáros Orbán :)

Szóval kezeljük a dolgokat és az embereket a helyükön, szerintem.

r.

Tahó Sandokan 2016.03.03. 14:36:21

@Indexes faszkaIapok: ugye azt teljesen kizártuk, hogy mindenki a saját tettei után felel, nem az apjáé és nagyapjáé után? De ha így gondolkodsz, qva nagy mákod van, Sztálinnak még mindig él két unokája, toljad fullba a logikád, és ítéltesd el őket.

Arcade Macho 2016.03.03. 14:50:04

a Nagykorut zoldhullam elnevezeset nem ertem

mert van autos zoldhullam es van villamosos zoldhullam

K.Toth 2016.03.03. 14:50:25

Vitézy legalább egyvalamiben téved. Anno hiába programozták át a nagykörúti lámpákat, csak az autósokat szivatták vele. (Azóta vissza is állították az eredeti autós zöldhullámot.)
Vitézi ott téved, hogy az utasok közül csak a melegedő hajléktalan villamosozik Pesten keresztül a Széll Kálmán térről vissza Budára. Neki meg éppen, hogy a hosszabb menetidő az érdeke, a többi villamossal utazó pedig semmit sem érzékelt a több tízmillióért átprogramozott lámpák "előnyeiből". Csak szívták a pirosban álló autók kipufogó gázát.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.03. 14:54:31

@Avgust: Vitézy nem a közlekedésszervezésben volt kiemelkedő, hanem ösztönös tehetséggel kommunikált, és kezelte a médiát.
Ügyesen állította be saját érdemként mások teljesítményeit is. Okosan alakította ki magáról az ifjú progresszív zseni figuráját, de ez közel sem fedte teljesen a valóságot.
Nem is értem hogyan bukhatott meg. Pár hónapja még a Volán és a Máv összehangolásáért felelős megbízott volt, most meg múzeumigazgató?? Csak nem felfelé buktatták az elvtársat?

FikkFakk 2016.03.03. 14:57:56

Miniszterelnöknek kéne tenni Vitézyt. Amíg a bkvt vezette, minden javult és egsyszerűsödött.

Éhes ló 2016.03.03. 15:03:02

Ez a fikabányász megbukott.
Többször is.
Ennek ellenére ugat tovább és a marhaságainak még mindnig van helye a libbant média mocskában.
Oda is való.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 15:03:22

A nagy probléma az, hogy a Budapestiek szopnak két tudatlan, semmihez sem értő arrogáns pöcsfej faszméregetése miatt.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 15:04:59

@NemodaBuda:

Felszín alatti közlekedés? Folyamatosan temetik be az észlény fidess seggnyalók az aluljárókat, az is csoda, hogy a metrókat még nem kezdték el betemetni.

sfi 2016.03.03. 15:11:24

Jó lenne eloszlatni egy mítoszt, s inkább megkérdezni az érintetteket.
A nagykörúti lámpahangolás nem kedvez senkinek. Sem a villamossal közlekedő utasoknak, sem másnak.
Az északi és déli végállomások között "nyert" 2 perc a teljes menetidőnek töredéke. Mely végállomások között a 61-es villamos kb. 50%-kkal eleve gyorsabb. Fent azért tettem idézőjelbe a "nyert" szót, mert a gyakorlatban ez a 2 perc sem érvényesül, csak az úgy nevezett kiegyenlítő idő miatt ez nem feltűnő. Az utasoknak pedig még ideális esetben sem lenne érezhető ez a két perc. Mert ugye aki a két végállomás között közlekedne, az elve 61-essel fele annyi idő alatt megtehette. Aki pedig csak néhány megállót megy, az csak azt érzékeli, hogy a járművezetők inkább becsukják az ajtót az orra előtt, mint korábban.
Szóval ha van vesztese a nagykörúti lámpaváltásnak, az éppen az utazóközönség. Ugyanis azt érték el, hogy a legtöbb megállóban nincs megfelelő idő az utascserére.
Nem tudom pontosan mi áll amögött, hogy Tarlós magára vállalta "az autós lobbi embere vagyok" jelzőt, de nem egyfelől nem nagyon tudom "ki az az autóslobbi", másfelől pedig pontosan tudom, hogy a villamossal nem jó a lámpaprogram. Bevezetése óta panaszkodunk emiatt. Lehet, hogy ez volt az alku, hogy el lehessen küldeni Vitézyt, s így az ő imázsát lehet építeni. Tehát ezt nem tudom.
De hogy a lámparendszer úgy rossz, ahogy van, az biztos.

Egy nagykörúti villamosvezető

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 15:11:32

@Normális:

Kimérték, 36-38 másodperc volt a nyereség a teljes szakaszon, úgy, hogy a kis orrturkáló pöcs azt is kifelejtette a rizsázásból amikor nagyot akart mondani a 8-9000 emberrel, hogy biza azok sem csak a két vége között utaznak, így a néhány másodperces nyereségért felesleges volt dugót generálni a teljes Nagykőrúton.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 15:17:01

@cupcake25:

Mindig röhögök amikor embernek kinéző valamik azon problémáznak, hogy egy ember ül az autóban.
Szereljem ki a többi ülést?
Képviselőddel beszélj ez ügyben, az orvosok és ápolók, valamint úgy fél millió magyar elüldözése, és az állami pénzek ellenőrizhetőségének megtiltása helyett inkább a világ más részein is alkalmazott 1-2 üléses "autókat" kellene preferálni, egyből csökkenne a dugó.

Ja, két kerékre nem fogok átülni egy agyhalott kedvéért sem, szeretem a kényelmet, a dugót meg leszarom, belekalkulálom az életembe a néhány alkalmat és nem problémázok mint az agyhalottak, ha nem érnek időben haza a Győzikére, vagy nem érnek be a romkocsmába tajtra inni magukat.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 15:24:36

@zserzsenne:

Vicces. Szinte nem volt olyan ügy, amit nem erőből tapostak keresztül, és tele volt botrányokkal mind az előkészítés, mind a működés.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 15:25:45

@doktorkotász - Orbánné dr. Kotász Viktor a piktor:

Megmondom miért. Mert a sok agyhalott barom várostervező és közlekedésmérnök teljesen megszüntette a párhuzamos útvonalakat, és nem lehet máshol menni.

cupcake25 2016.03.03. 15:52:18

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: személyeskedjél azzal a szegény nővel aki a világra hozott téged.

A másik pedig: nem kell kiszerelned, szeresd a kényelmet és ücsörögj a dugóban, de ne ordibálja habzó szájjal, amikor nem kapsz zöld hullámot mert helyetted a villamosnak vagy a busznak kedveznek, mert bármennyire is tagadod, te vagy az illetve a hozzád hasonlók, akik a saját kényelmüket minden és mindenki fölé helyezik és még a budira is kocsival járnak MERT NEKIK EZ JÁR. Csak arra nem gondolsz, hogy ezzel nem csak a környezetet károsítod de a közlekedést is ellehetetleníted, mert igen is a kocsik sokkal nagyobb akadályt jelentenek akár a mentőnek, rendőrnek, tűzoltónak... De nem várom hogy magadon kívül mással is foglalkozz.

A másik pedig egy kommentből remekül leszűrted hogy miről mit gondolok, te egy igazi zseni vagy! Jah nem, egy gyökér vagy, aki még tippelni sem tud.

erol 2016.03.03. 15:59:28

" szeretem a kényelmet, a dugót meg leszarom"
akkor minek rinyálsz a zöldhullám miatt? Üljél kényelmesen órákat, osztjónapot.

István Tamasi 2016.03.03. 16:38:24

@doktorkotász - Orbánné dr. Kotász Viktor a piktor:
EWlfogadom. A felsoroltakhoz képest a kis orrtúró rokonygyereek csak egy kezdő parasztlegényke.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 16:57:22

@cupcake25:

Mindenki azt kapja amit érdemel. Te ennyit érdemelsz, ja, hogy ez neked nem tetszik. Veled együtt szarom le.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 16:58:44

@cupcake25:

Vicces, de ha egy kicsit is értetted volna amit írtam, akkor felfogná a tömpe agyad, hogy engem nem zavar a dugó, ergo nem is ordibálok miatta habzó szájjal.

Így már érted, okostóni?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 17:01:49

@cupcake25:

"Csak arra nem gondolsz, hogy ezzel nem csak a környezetet károsítod de a közlekedést is ellehetetleníted, mert igen is a kocsik sokkal nagyobb akadályt jelentenek akár a mentőnek, rendőrnek, tűzoltónak... "

Agyhalottka, a nekem napi 22 órában fenntartott 10 perces járatsűrűség ezer literével pöfögi tele a környezetet. Az szennyez, nem a napi 20 km amit megteszek. Gondolkodj, mielőtt baromságokat firkálsz.
Ha lenne agyad is, akkor talán feltűnne, hogy a mentő, tűzoltó és a többi megkülönböztető jelzéssel közlekedik és nem várja ki a dugót.
Örülök, hogy taníthattalak, kérdezz, láthatóan bőven vannak még sötét foltok az agyadban.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.03. 17:02:47

@erol:

Ülök. Ettől még zavarhat az, ha a dugót nem a forgalom generálja hanem valami agyhalott, csökött barom egy íróasztal mellől.

hans monderman 2016.03.03. 17:55:12

Ezt hívják víziónak.

hans monderman 2016.03.03. 17:55:59

Azonnal jelölje valaki főpolgármesternek!!!

Macskond 2016.03.03. 18:36:16

Ez a Dávidka sem nem fekete sem nem fehér.
Valahol valami "világos szürke"

Ért ahhoz amiről beszél. De az ilyen durva csúsztatások sokak torkán kereszteb fordulnak.

"Ha olcsóbb a tömegközlekedés, mint az autózás, akkor versenyképesebb is lesz – márpedig a parkolási díjakon, jegyárakon keresztül a városnak erre van ráhatása. "

Ebben az csúsztatás hogy NEM a tömegközlekedés lesz OLCSóBB, hanem MESTERSÉGESEN _drágítják_ az autózást.
Ez mint minden mesterséges beavatkozás jó marketing szöveg de amikor az emberek a bőrükön az ellenkezőjét tapasztalják, akkor gyorsan hitelét veszti a koncepció, és az azt hangoztató ember is.

Arra felismerésre sem jutnak el ha minden kisebb helyről nagy igyekezettel kiszorítják az autókat akkor nagy meglepetésre a főbb utak még zsúfoltabbak lesznek. És akkor valóban lehet köpködni hogy hogy megnőtt ott (is) a forgalom és tiltsuk ki az autókat onnan is.
A keleti körüli forgalmi szervezést nem tudom ő találta-e még ki vagy más lelkén szárad, De egy tragédia.
Gyorsabban tudom kikerülni mint egyenesen átjutni rajta, olyan szar piroshullámra hangolt lámpasort sikerült telepíteni a 3 sáv széles buszsáv mellé.
Azóta sem értem miért is nem lehetett a 4-es metrot kéreg alatt eljuttatni a Tököli alatt ki a piacig ameddig tervezték? Ode meg építeni szép nagy P+R-et és akkor lehetne használni.

Jakab L 2016.03.03. 19:57:45

3 éven át szinte minden nap VD kedves anyukáját emlegettem. Az Üllői úton, a városból kifelé menet az Ecseri úti zöld után a Pöttyös utcai lámpa pirosra vált, reggel 6 előtt. Ez az igazi zöld hullám. Remélem, Dávid ezt is meg tudja magyarázni! Mindez reggel 6 előtt.
Azt is mondja meg, hogy mibe kerül a VT- Arriva kilométerenként, mennyibe a Volánbusz, és mennyiből vegetál a BKV. Ha végre valaki nyilvánosságrs hozná a valós adatokat, akkor sok ember meglepődne, talán még Tarlós is.
Miért olyan feladatért kap fizetést és prémiumot a BKV vezetése, hogy megszűntesse az autóbusz ágazatot, és játssza át a haveroknak? Erre mit mond VD?
No, meg arra, hogy miért szakembertelenít évek óta a BKV?

Alick 2016.03.03. 20:22:04

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: "napi 22 órában fenntartott 10 perces járatsűrűség ezer literével pöfögi tele a környezetet. Az szennyez, nem a napi 20 km amit megteszek."

Azért azt ki lehet matekozni (és tényleg érdemes is lenne), hogy a napi 20 km autós pöfögés egy embert visz el valahová, a napi 22 órás tömegközlekedés pedig akár százezres nagyságrendben szolgálja ki az utazási igényeket - és ennek jelentős része nem belsőégésű motorral megy,

na-ki 2016.03.03. 20:43:25

"A Combinók 8500-9000 embert visznek egy irányban egy órában a körúton, autóban kb. 2500-3000 ember ül"

és hányan kerékpároznak?

mindent visz 2016.03.03. 20:46:04

Vitézy nélkül is kb. ugyanitt tartana a budapesti tömegközlekedés, legfeljebb más sorrendben történtek volna a fejlesztések. Ami a hálózat sűrűségét, kiterjedését és a követési időközöket illeti, európai mércével is kiváló, sőt pazarló! A csúcsforgalmi időszakon kívül a járatok 90%-án csak lézengenek az utasok, Az sem véletlen, hogy sok csuklós hátsó fele összegraffitizett, mert zavartalanul, szemtanúk nélkül alkothatnak a "képzőművészek". Nekem nagyon fáj, amikor a sokmilliós alacsonypadlóson 2-3 utas lézeng....Vagy rossz az útvonal, vagy túl sűrűn jár, de valamit kéne változtatni. Egy nagy vízfej az egész, túl sok teljes munkaidős járművezetővel és vezetővel....

na-ki 2016.03.03. 21:01:32

@mindent visz: Azt hiszem, hogy csak a pazarló a jó jelző. Nemigen van utas, aki a menetrendet nézve szervezi meg a közlekedését, mert olyan sűrűn járnak a járművek, hogy nem is foglalkoznak vele.
Az utasszám - néhány frekventált járat kivételével - alacsony. Az "országjáró" járatok pedig csak ezt fokozták. A közös vonalszakaszokon szervezhetetlenül torlódnak vagy ritkulnak járatok. A legkisebb anomália (baleset, utashiány vagy utasszám növekedés miatt változó követési idő, baleset, műszaki hiba, stb) miatt is betarthatatlanná válnak a hosszú járatok, arról nem is beszélve, hogy nincs olyan vonal, időszak ahol azonos kapacitású járművet igényelne az utazóközönség.
A gigantomán méretű villamosokkal mit csinálnak, ha életkoruk végefelé járnak: elkerülnek valamilyen kisebb forgalmú járatra a 60 méteres járművek?

BKV buszon utazni Égő 2016.03.03. 21:31:40

Az is egy pazarlás, hogy egy csuklós vonalon, a Bosnyák tér és a Ferenciek tere között szólóbuszok járnak, egyszerűen azért, mert a Budáról jövő buszokat már nem lehet korábban visszafordítani....

bioLarzen 2016.03.03. 22:36:42

@lackjaw:

"Mi koze neki ahhoz, hogy a 4-es metro milyen nyomvonalon epult?"

Szerintem elsiklottál egy apró részlet felett:

"s a négyes metró elindulásakor átszervezett felszíni közlekedés is a legkisebb probléma nélkül indult el."

Vagyis, ő a felszíni közlekedés átszervezéséről beszélt, nem a metró nyomvonalának kialakításáról.

kvadrillio 2016.03.03. 22:49:59

A BKK CSAK VITÉZY DÁVIDKA GYAKORLÓ TEREPE VOLT A VEZÉRIGAZGATÓI POSZTJÁNAK BEGYAKORLÁSÁRA !
ÉS CSAKIS ORBÁNROKON KAPHATOTT EDDIG ILYEN TEREPET KURVA JÓ FIZETÉSSEL MEGTETÉZVE ! BASSZA MEG !

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.03. 23:17:44

"Ahogy az 1-es villamos felújítása után se voltak ilyen problémák, s a négyes metró elindulásakor átszervezett felszíni közlekedés is a legkisebb probléma nélkül indult el."

Aha, persze. Az 1-es villamos felújítása után is maradt több helyen a sebességkorlátozás, beáztak a megállók és hónapok alatt széttöredezett a díszburkolat.

A 4-es metró indulásakor pedig valójában nem nem szervezték át a felszíni közlekedést, mert tartottak a 7-es buszcsalád miatti népharagtól. Most indult el erről a társadalmi vita...

has 2016.03.03. 23:19:30

Vitézy egy született káder. Ilyen rokonsággal, mit lehet várni, mi lesz belőle, villamosvezető?
A körúti lámpákról csak annyit, hogy mindíg csak a villamosokról és az autókról szólm a történet, de a városban vannak gyalogosok is, bármilyen hihetetlen. A lámpák programozása óta a legtöbb helyyen nem lehet átmenni gyalog az út túloldalára egy menetben, mert közben a gyalogok nyakára engedik a villamost. Mást sem hallani, mint hogy csörögnek, ne tiporják el őket. A Rákoczi téren láttam már egy ovodás csoportot, mikor a taliga aprómajom a másfél-két méter széles járdaszigeten ragadt. Egy gyalogos átkelés szabályosan félperc. Az egy komoly csúsztatás, amikor azt állítja, hogy az autósokat nem érinti a sűrű megállás, mert úgysem mennek végig a köúton. A villamaos utasi a moszkva tértől a Móricig utaznak?
A villamos megállónként nyer 10 mp-et átlagban? A puhatestű meg ennek a többszörösét töltse egy átkelésnél. Normális ez a kis takony?!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.03. 23:20:56

@BKV buszon utazni Égő: Miért ne lehetne őket visszafordítani? A 8-as Keletinél fordul.
Inkább az az égő, hogy sokszor egyszerre érkezik a megállóba a Blaha-Bosnyák között párhuzamosan közlekedő buszok közül 3, mindegyik félig üres, de a BKK-nál senki se gondol rá, hogy a folyamatosan tömött 5-ös buszt sűríteni kellene vagy az egyik járatot abba az irányba terelni a Bosnyák helyett...

elemes 2016.03.04. 00:03:06

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

Nincs annyi közút, hogy ennyi ember autóval közlekedhessen.

elemes 2016.03.04. 00:07:10

@na-ki:

Autó - villamos összehasonlítás volt az eredeti kijelentés.

elemes 2016.03.04. 00:08:33

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

Hogyhogy megszüntették a párhuzamos útvonalakat? Beszántották? Házat építettek rá?

elemes 2016.03.04. 00:20:16

@krepler:

"a futárt még a demszkyék kezdték"

Egy másik rendszert kezdtek, annak tanulságai nyomán lett helyette a futár. De ehhez Demszkynek nincs köze, sőt, még Hagyónak se.

elemes 2016.03.04. 00:29:45

@Átlagos Nevű:

A buszok összetorlódása azért nem közvetlenül Vitézy kirúgásának eredménye, bár közvetve talán.

Ha egy busz kicsit előresiet, a sofőr ezt látja, tudja, hogy vissza kéne fognia magát. A diszpécser is látja és odaszólhatna neki. De ahogy a BKK gyengül a BKV-val szemben, a diszpécserek talán nem akarják feszíteni a húrt? Vagy csak nem akarják, hogy rossz pontot kapjon a sofőr? Nem tudom...

elemes 2016.03.04. 00:31:38

@v2peti:

És akkor mit szóljunk az amerikai 150 forintos benzinárakhoz. Obama most próbált CO2 adót kivetni rá, de nem ment át.

elemes 2016.03.04. 00:33:32

@Átlagos Nevű:

A 17-es északi végállomás torlódását Bécsi út keskeny szakaszára ráengedett autóforgalom okozza.

törzsmókus 2016.03.04. 04:44:39

@mindent visz:
„pazarló! A csúcsforgalmi időszakon kívül a járatok 90%-án csak lézengenek az utasok”

a modern közlekedésszervezés alapelve, hogy nem keresleti (=csak annyi buszt indítunk, hogy mindig tele legyen), hanem kínálati (=olyan sűrűn járatjuk a buszt, hogy legyen értelme használni) menetrendre alapoz.
így akár üresen is megéri közlekedtetni a buszt, mert ha tovább ritkítod a járatot, teljesen eltűnnek az utasok.

na-ki 2016.03.04. 07:50:09

@törzsmókus: Akkor talán tessenek azoknak kifizetni ezen költségeket, akik ennek a bolondos okfejtésnek (kínálati) a pártján állnak.
Akkor is jönnek-mennek az üres buszok, villamosok, amikor megszünt a környéken néhány reggel hatkor kezdő nagyvállalat...

Otthon be tetszik kapcsolni a villyanytűzhelyet 24 órában csak azért, hogy majd csak megjön az étvágya valakinek a családban?

na-ki 2016.03.04. 07:55:11

@has: egyetértek gyalogosként és autósként is!
A járda a gyalogosoké (nem a járda nagyobb felét szabálytalan várakozással elfoglaló autósoké, ott kerékpározóké), az úttest a járműveké, a kerékpárút a kerékpárosoké és a buszsáv a buszoké. A gyalogosoké még az átkelést biztosító zebra is.

na-ki 2016.03.04. 07:58:48

Vitéz_y ha karakán lett volna, akkor nem fogadja el a múzeumigazgatói hivatalt. Ahoz sem ért.
Jobban állt volna egy húsbolt eladója, vagy árufeltöltői állás egy nagyáruházban. Nekünk is jobb lett volna. Kapjon ott is 4 milliós fizetést, de ne tudjon ártani. Állampolgári jog hülyének lenni, de tűrni az ilyen butákat a nyakunkon az nem az.

elemes 2016.03.04. 09:03:52

@na-ki:

Volt egy Bernard Attali nevű csóka, aki azzal vette át a céget 88-ban, hogy költségeket csökkent. első lépésben megszüntetett egy csomó félig üres, emiatt veszteséges belföldi járatot.

következmény: az air france addig vastagon nyereséges transzatlanti járatai két év után veszteségessé váltak. 93-ban sikerült kirúgni, akkor már tudták, hogy aki air france-szal repült pl. toulouse-ból párizsba, az air france-szal ment tovább new yorkba vagy san francisco-ba.

de amikor megszűnt az aiir france belföldi járata, akkor sokkal kiseb valószínűséggel választotta az air france-t az amerikai továbbutazáshoz.

kurva nagyot szívott ezzel az AF.

elemes 2016.03.04. 09:04:47

@na-ki:

az előzőt kicsit elkapkodtam, de a végére talán kiderült, hogy az elején is az air france-ról írtam :)

elemes 2016.03.04. 09:06:27

@na-ki:

Ha megnézed az amerikai topmenedzserek karrierjét, kiderülhet, hogy egy menedzsernek elsősorban a menedzserséghez kell értenie. Aki eredményesen vezet egy papírgyárat, az kb ugyanolyan jól tud vezetni egy távközlési céget is.

István Tamasi 2016.03.04. 09:18:57

@Pp24: Nem tagadtam, hogy létezhet uilyen videó Szigetváriról mert egyébként se kutyám se macskám se párttársam . Viszont szerinted Szigetvári orrbányászkodása mennyiben csökkenti rokonygyerek dávidka orrbányászi mivoltát?

Dr.Démonmac1 2016.03.04. 09:22:26

Vitézy elmegy a durva tanyájába, inkompetens nyomorék.
Csak azért szimpatizálnak vele sokan, mert "szembe" fordult a Tarlóssal.
Ideje volt, hogy elkerüljön, a BKK közeléből ez a nepotista káder.

hozé bubó 2016.03.04. 09:32:50

fel lehet magasztalni hogy micsoda google céges, fiatalos manager, de inkább nem kéne...ismerősöm a BKV-nál dolgozott, mesélt olyan dolgokat amitől égnek állt a hajam, szóval a kedves antipatikus fiatalember szórta a pénzt rendesen. "Zacskót a fejére és jól megagyalni a raktárban" ez volt a beosztottai véleménye :D Saját tapasztalat pedig hogy Bp régen is szar volt, alatta is, és utána is. Pl. a nagykörúti zöldhullám: maga az ötlet tök jó, kapcsoljon az érintkező akár mindenhol a városban, de a probléma hogy ahogy átmegy a villamos rögtön piros a körút, nincs autós zöldhullám, a pirosban várjuk hogy odatetvészkedjen a villamos. Csak végig kellene menni mielőtt átveszi valaki, minimális ész kell hozzá, de onnan ahova ő pozicionálta magát fel sem merül ilyesmi. Kurva jó döntés volt hogy kirugták ezt az arrogáns idiótát, hozzáteszem a Tarlós is ezt érdemelné.

király2644 2016.03.04. 09:48:10

@Normális:" Combinók 8500-9000 embert visznek egy irányban egy órában a körúton, autóban kb. 2500-3000 ember ül."

A többség érdeke, hogy a villamos haladjon, ne az autók. Nem értem, ezen mit nem lehet felfogni????

Hmmm... 2016.03.04. 09:59:45

Semmit se kéne túltolni. A tömegközlekedésnek adott elsőbbséget sem. Mer bár vitéz Dávid aszongya, hogy semmi probléma nem volt a nagykörúti villamosoknak adott abszolút elsőbbséggel, a bevezetése azt jelentette, hogy a keresztirányú forgalmat túlságosan is akadályozta. Az 1-es villamossal példálódzni pedig azért hülyeség, mert azon a pályán - legalábbis amíg annak egyes részeire is nem csődítenek rá másik három járatot - nincs akkora járatsűrűség, ami igazán észrevehető problémát okozhatna. Az egész fonódó baromságnak pedig az az alapproblémája, hogy ha kreálunk 3 új járatot ugyanarra a vaspályára, akkor az orthodox módon közlekedő villamosok azt időnként szükségszerűen eltömik... mert valaki fejében ugyan működhetnek a villamost használók és a közlekedés egyéb résztvevői robotok módjára, azonban a való világban nem csak robotok vannak...

Abban igaza van vitézünknek, hogy nem árt, ha van egy központi szerv, de az sem viselkedhet abszolutista kényúrként, és nem hiheti azt, hogy ő mindent tud és mindent megold. Abban is igaza van, hogy Tarlós most ellenpontozó döbrögiként, a ló másik oldalán tartózkodva, idejétmúlt elveket akar visszahozni...

Valójában ez az egész katyvasz nem a főváros fenntartható fejlődéséről szól... az országos politikához hasonlóan... és a célja e téren is az emberek megosztása... a nyeregben maradás érdekében.

lobster thermidor 2016.03.04. 10:31:13

@Indexes faszkaIapok:
Azt se felejtsd el, hogy a kedves Vitézy papa alighanem Orbán strómanja a horvátországi üdülő, és vitorlásbirodalomban.
adriatiq.com/hu

lobster thermidor 2016.03.04. 10:37:33

Arról mindenki jól megfeledkezik, hogy az autósok hány féle adót fizetnek, amiből néhány magát a közlekedéshez értő szakembernek tituláló kókler Budapesten, de országos szinten is elég jól eléldegél. A befizetett pénzekért cserébe viszont nem szívatni kellene az autósokat, ahogy egyébként másokat sem, hanem egy mindenki számára elfogadható budapesti közlekedési koncepciót kellene kitalálni, azonban ebben az országban folyamatosan az ellenséggyártás megy, az ésszerű megoldások felkínálása, és a kompromisszumok helyett.

Mester.Tamás 2016.03.04. 14:33:31

@A megvalósult amerikai ólom..: A fenéket. Ismertem személyesen Dávidot, még a VEKE-s korából. Nála arrogánsabb, pökhendibb embert keveset hordott a hátán BKK. Nekem egy olyan ember ne vezessen közlekedési társaságot, akinek még jogosítványa sincs!

Nagyon helyen elrakták egy olyan pozícióba, ahol tologathatja a buszokat, de napi szinten a legkevesebbet tud ártani.

bekerdezoblog 2016.03.11. 13:21:32

@törzsmókus: "Budapesten a többség már most sem autóval közlekedik."

adatot

Adani 2016.03.11. 21:38:01

@bekerdezoblog:

Helyes, le is kell arról szoktatni a népséget ,hogy a wc-re is kocsival járjon, igen is helyezzék előtérbe a tömegközlekedést az egyénivel szemben.

v2peti 2016.03.20. 20:56:43

@elemes: Sajnos nemcsak maguk alatt vágják a fát, mert a klímaváltozás globális tényező. :(

törzsmókus 2016.03.24. 01:24:46

@bekerdezoblog: jogos.

„Budapesten a naponta lebonyolódó utazásokból – figyelembe véve a gyalogos és kerékpáros közlekedést is – a legnagyobb rész, 45,9% a közforgalmú közlekedési hálózaton történik.
A gépjárművel megtett utazások esetében a közforgalmú közlekedést, és az egyéni személygépjárművet használók aránya (modal‐split) 61,4  ‐  38,6% (Budapest közlekedési
rendszere fejlesztési tervének adatai szerint) 2008 évben.”
budapest.hu/Documents/varosfejlesztesi_koncepcio_2011dec/10_Kozlekedesi_infrastruktura.pdf

vagy nézd meg itt a 4. diát: mobilitasihetbudapest.hu/konferencia_anyagok_2010/TarsolyA_Vannak-ealternativaiakozossegikozlekedesnek100920.ppt

ez csak annyit mutat, h Bp-n a helyben dolgozók többsége a közösségi közlekedést választja (a kívülről bejárók többsége viszont a szgk-t):
index.hu/urbanista/2016/01/29/mivel_jar_a_magyar_ember_dolgozni_a_gyereke_meg_suliba/

frissebbet hirtelen nem találtam, de az arányok 5-8 év alatt nem borultak látványosan.

törzsmókus 2016.03.24. 01:27:14

@lobster thermidor:
„az autósok” LOL, ilyen nincs is – emberek vannak, akik hol így, hol úgy közlekednek
„hány féle adót fizetnek” hiába: még így is nettó veszteség az államnak minden autóval megtett kilométer, az externális költségeket is számítva.
süti beállítások módosítása