Legelső budapesti boltjainak üzemeltetői léptek ki a Lipóti Pékség hálózatából.
Legelső és egyik legtöbb bolttal rendelkező partnere szakított a Lipóti Pékséggel, miután április közepe óta a pékséglánc tulajdonosa, Tóth Péter bejelentette, nem árulja többé a Cserpes tejtermékeket, helyette tejüzemet alapított és Lipóti márkanév alatt saját tejtermékeket árul. A Cserpes-termékek hiánya miatt jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a Forbesnak Gőghné Szilágyi Ildikó, aki lányával hét budapesti boltot üzemeltet, s már tervben volt a nyolcadik nyitása, amikor is az események hatására inkább a kiválás mellett döntött.
Prémium Pékség néven új brandet hozott létre, egyelőre négy saját boltjukban: a Böszörményi úti mellett még két budai üzletben és a Jászai Mari téren. Másik négy boltjukat, köztük a Lipóti lánc első három budapesti, frekventált helyeken lévő üzletét (Kálvin tér, Bank utca, Nagycsarnok), valamint egy Margit körúti még meg nem nyílt boltot Cserpes István, a Cserpes Sajtműhely Kft. tulajdonosa veszi át tőlük. A Kálvin téri már biztosan Tejivó lesz, a többi Kiscuki vagy egy eddig még nem létező új bolttípus, kisebbfajta Cserpes-bolt lesz. Cserpes István a Forbesnak elmondta, április óta a forgalma átalakult: a Lipóti pékségek környékén lévő, más boltokban jellemzően megnőtt a kereslet a termékek iránt, de ő is erősít, ahol tud, főleg piacokon és stratégiai pontokon igyekszik új árusítóhelyeket létrehozni.
A Prémium Pékségekben újra kaphatóak a Cserpes termékek, a pékárut a Pécsváradi Aranycipó Kft. szállítja. A 25 éves családi pékvállalkozásnak főleg Baranya megyében erős a jelenléte, Pécsett, Győrött és Budapesten összesen 16 boltja van, emellett az ALDI összes magyarországi boltjába beszállítanak. A most kiváló vállalkozó a Forbesnak elmondta, már az első napon több Lipóti pékboltot üzemeltető kereste meg, hogy ők is megfontolják a váltást.
Tóth Péter a Forbes kérdésére elmondta, a piac szabad, marad elég boltja ezek után is, és nyit majd újabbakat, nem rendíti meg ez a lépés. A Lipóti Pékségnek országszerte több mint 200 boltja van, ezekből csak néhány van a tulajdonos kezében, a nagy többség franchise-rendszerben működik, az üzemeltetést vállalkozók végzik, a Lipóti Pékség árut szállít nekik.
A Lipóti Pékség történetéről, Tóth Péterről és Cserpes-Lipóti szakításról a Forbes augusztusi számában bővebben írunk. (A képen most kapható júliusi címlapunk van.)