Újabb komoly járatritkításba kezdett a magyar piacon a legnagyobb európai fapados légitársaság. A Ryanair szinte menekülőre vette a figurát. Jövő nyáron a Wizz Air túlsúlya nyomasztóvá válik Ferihegyen, nyolc gépük lesz itteni bázisukon, a Ryanair pedig a jelenlegi három helyett akár két madárral is teljesíteni tudja soványka menetrendjét.
Igen kellemetlen érzés egy utasjelöltnek azzal szembesülni, hogy hiába vette meg időben repülőjegyét, a járatról kiderül, hogy mégse közlekedik. MIért? Csak. Szakkifejezéssel: kereskedelmi okokból törölték. Jobb esetben a kinyírt útvonal járatait meg se hirdetik a következő menetrendi időszakra, a Ryanair azonban újra olyan járatokat töröl nagy számban, melyekre már hónapok óta árulta a jegyeket.
Az elmúlt hetekben feladta az ír cég a harcot Göteborgba, Eindhovenbe és Varsóba irányuló járatokon. Az első két célállomásra a Wizz Air már évek óta repült, amikor a Malév csődje után megérkezett a Ryanair és beállt másodiknak. Az árak leestek, az utasok örültek. Varsóba a Wizz Air is a Malév eltűnésekor kezdett repülni, a jegyárak pár száz forintos szintre zuhantak, maga Váradi József Wizz-vezér is értelmetlen versenynek nevezte ezt az útvonalat, mégis kitartott és végül a Ryanair adta fel.
Jövő januártól ritkítják a brüsszeli járatokat is, napi kettő egyik nap sem marad. Szintén év elejétől bezárják a stockholmi útvonalat, melyen éles volt a verseny. A világvége reptérre itt is a Wizz nyerte a harcot a Ryanair ellenében, de a város fő repterére a Norwegian is repül, tehát továbbra is marad választása az utasnak.
A nyári időszakra már régóta lehetett foglalni a ciprusi Pafoszba és a spanyolországi Alicantébe, de ezek is eltűntek a menetrendből. Ciprus esetében szintén a Wizz nyeri a versenyt, a magyar gyökerű cég továbbra is repül Larnacába. Alicante az egyetlen olyan megszűnő útvonal, melyet konkurens nélkül repült a Ryanair, mégis megy a lecsóba.
Kérdésünkre a Ryanair illetékesétől azt az információt kaptuk, hogy a felsorolt járatok valóban megszűnnek, de csak a jövő nyári időszakról lehet bizonyossággal beszélni. Az ok ugyanis a repülőgép-kapacitás szűkössége, szeptembertől pedig újabb gépek érkeznek a flottába.
Ezzel együtt nem túl életszerű, hogy éppen a csúcsidény után keltenek életre nyárra leirtott útvonalakat, főleg hogy közük kettő kimondottan tengerparti turistaforgalomra lőtt. Egyértelműnek tűnik, hogy a Ryanair nem érzi jól magát, veszteséget termel Budapesten, egyszerűen máshova helyezi át meglevő kapacitásait.
A napokban újabb érdekes bejelentéseket tett a cég. Már korábban kiderült, hogy hírhedten gyászos szolgáltatási színvonalát nagy mértékben növeli, egy sor utasbarát szolgáltatást vezettek be, most pedig egy újabb utasdühítő lehúzástól válnak meg: csökkentik a feladott poggyászok túlsúlyának díját. E mellett igen érdekes, hogy a világvége repterek helyett újabb központi légikikötőkbe törnek be, Róma és Brüsszel fő repterére is indítanak járatokat. Lehet, hogy épp ezekre irányítják át az egyik pesti bázisú gépet.
Ezzel lényegében eldőlt a budapesti fapados háború. A Malév-csőd után a Wizz hat gépet tett a pesti bázisra, a Ryanair ötöt, majdnem egál. A Ryanair fél éven át arcoskodott, hogy lenyomja a Wizzt, mint a bélyeget, majd januártól visszavágott három gépre. Nyárra se növelt, most viszont lényegében lemegy két gépre, miközben a Wizz előbb hétre, majd jövő nyárra nyolcra emelt. Ez a nagy Ryanair-kudarc főleg annak fényében érdekes, hogy Lengyelországban visszavették a Wizztől a vezető pozíciót, Írországból pedig a Wizz távozott, a Ryanair erősített.