A Forbes csütörtökön megjelent számában öt oldalon keresztül kérdezzük a TV2-csoport két vezetőjét, akik 2013 utolsó napjaiban bejelentették: ők lettek a tévétársaság új tulajdonosai – ezt sokan kétkedve fogadták, másokat sejtve a háttérben. A több mint egyórás interjúból a nyomtatott változatban így is kimaradtak részek, például az is, amikor a Hír TV-től érkezett hírpolitikai főtanácsadó szerepéről kérdeztünk.
A december 23-án bejelentett adásvételre az eladó, a német ProSiebenSat1 adott hitelt, úgynevezett vendor loant Simon Zsoltnak, a csatorna vezérigazgatójának és Yvonne Dedericknek, az akkori pénzügyi igazgatónak, aki az új felállásban vezérigazgató-helyettes lett. A hír hallatán sokan feltételezték, hogy valójában Fidesz-közeli befektetők állnak mögöttük: erről és a részletekről olyannyira hosszan kérdezünk a lapban, hogy azt tényleg nyomtatva érdemes olvasni, szerezzenek egy számot! Nem minden nap vesznek magyarok kereskedelmi tévét.
A főbb sarokpontok: Simonék szerint az eladó szigorú kötelmektől megbéklyózott tőzsdei cég, a tranzakció pedig még nem zárult le, ezért nem állhattak elő eddig a részletekkel, így is nekünk mondták el eddig a legtöbbet. Jövőre már nyereségesek lennének (ez évek óta nem sikerült), és a terv fontos része, hogy terjesztési díjat szedjenek a kábeltévé-cégektől, évi úgy 6-8 milliárdot.
De arról is beszélgettünk, pontosan mi a munkája a 2010-ben, a választások után a Hír TV-től érkezett hírpolitikai főtanácsadónak, Pindroch Ferencnek. Ez így festett:
Forbes: Régóta foglalkoztat minket, mit csinál egy hírpolitikai főtanácsadó. Két dolgot tudunk elképzelni: hogy semmit, csak valakinek fontos, hogy legyen, a másik meg hogy csinál valamit. Mind a kettő riasztóan hangzik.
Simon Zsolt: Tanácsadóként segíti az aktuális műsorokért felelős kollégák munkáját.
Forbes: Hogyan segíti? Milyen szakértelmet hozott a Hír TV-től, amit onnan kellett idehozni?
Simon: Ezt azok a kollégák tudják megmondani, akik napi szinten dolgoznak vele.
Forbes: Vagy aki fölvette.
Simon: Mi tudtuk, hogy milyen céllal vesszük föl. Azzal a céllal kívántuk felvenni, hogy minden olyan kommunikációs területen, ami politikai vagy kormányzati témát érint, olyan tanácsokkal szolgáljon, amelyek segítik a híreink kiegyensúlyozottságát.
Forbes: Amíg a kiegyensúlyozottság szó nem hangzott el, értettük volna a választ, és addig egy őszinte válasznak tűnt. Ha a kiegyensúlyozottság a cél, miért nem egy nyugati sajtót megjárt vagy közszolgálati veteránt vettek, aki nem a Fidesz házitévéjének tartott csatornától érkezik?
Simon: Nagyon kevés olyan szereplő van a piacon, aki ilyen jellegű tapasztalattal bír.
Forbes: Kiegyensúlyozott tapasztalattal, vagy olyannal, mint a hírigazgató?
Simon: Nem hírigazgató, hírpolitikai főtanácsadó. Fogalmazzunk úgy, hogy azzal a tapasztalattal, amire nekünk szükségünk volt a hírszerkesztőségben.